Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik har suttit och funderat på vilket ansvar man har som häst-, och djurägare och började då fundera, vad skall man göra OM de skulle...
Svar
4
· Visningar
932
Senast: Iwy
·
L
Ekonomi & Juridik Hej!:bump: Jag har lite frågor om beskattning vid uthyrning av boxplatser. Hur beskattas det, som ett eget företag?? Om man tex...
Svar
4
· Visningar
1 163
Senast: Lindzay
·
H
Ekonomi & Juridik Hej :) Jag undrar vad som är skillnaden på att hyra en ponny eller ha en ponny på foder? Eller är det ingen skillnad? Tacksam för svar!
Svar
6
· Visningar
1 766
Senast: Seabaz
·
S
Ekonomi & Juridik hej de e så att jag kanske ska få hyra foderhäst efter sommaren och har lite pengar frågor:) bor i stockholm och ska hyra en c/d...
Svar
3
· Visningar
1 059
Senast: pulkaskurk
·
K
Ekonomi & Juridik Nytt ärende, nytt nick. Vad gäller vid följande scenario? 1. Jag säljer en häst och i kontraktet skrivs att vid eventuell framtida... 2
Svar
31
· Visningar
3 130
Senast: LIA
·
Ekonomi & Juridik Min foderhäst skulle åka hem imorgonbitti, nu efter att jag smsat ägaren så visar det sig att ägaren åkt in på sjukhus och inte har...
Svar
15
· Visningar
1 952
Senast: caradan
·
Ekonomi & Juridik Hur blir man beskattad om man jobbar som tex djurskyddsinspektör? Säg att man får ut 25 000 kr innan skatt, hur mycket blir det kvar...
Svar
4
· Visningar
1 095
Senast: Bellini
·
Ekonomi & Juridik Ponera att du rider för en tränare på kurs, privatlektion, clinic mm. Tränaren ger er en uppgift alt. information som ni tar fasta...
Svar
15
· Visningar
2 307
Senast: kopparberg
·
Ekonomi & Juridik En undran! Ska till månadsskiftet byta stall. Har sagt upp boxen o allt är klart så långt...men.... Jag betalar månadsvis, precis som...
Svar
10
· Visningar
1 519
Senast: Elisha
·
Ekonomi & Juridik Vad kostar resan för ponnyn? (ca) Spelar det någon roll om den är vuxen eller unghäst? Nåt mer att tänka på?
Svar
14
· Visningar
2 192
Senast: poloplayer
·
S
Ekonomi & Juridik I slutet av januari hände det som aldrig får hända för mig. Min 4åriga unghäst insjuknade i koliksymtom och pga felbehandlingar från...
Svar
2
· Visningar
1 472
Senast: sarabacklund
·
Ekonomi & Juridik Promemorian det har skrivits om i Ridsport under en längre tid är nu publicerad :) Den ska ju vara en vägledning för såväl...
Svar
1
· Visningar
877
Senast: sjoberga
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag har fått veta att min chefs fru är väldigt ridsugen och skulle vilja hyra min häst lite då och då för att få rida ut. Jag...
Svar
16
· Visningar
2 116
M
Ekonomi & Juridik Har ett stall med x antal boxar. Har mina hästar och en inhyrd häst i en box. Nu är det såhär att jag har bestämt mig för att köpa... 2
Svar
24
· Visningar
2 697
Senast: mikaa
·
Ekonomi & Juridik Om man vill hyra ut stallplats, lösdriftsplats eller lägenhet på gård och inte vill göra fel gentemot skatteverket -hur skall man göra...
Svar
1
· Visningar
1 551
Senast: sjoberga
·
V
Ekonomi & Juridik Får se om denna tråd hamnat rätt... Ska låna ut familjens ponny på foder + en hel del utrustning, t.ex. nästan ny komplett märkessadel...
Svar
7
· Visningar
1 394
Senast: MaRomer
·
T
Ekonomi & Juridik Hej! Jag ska stalla upp min foderhäst i ett litet stall som ägs privat. Det är mysigt och trevligt lösdriftstall men jag undrar om...
Svar
9
· Visningar
1 334
Senast: kryddelydd
·
Ekonomi & Juridik Hej Vet inte om tråden är rätt... Men min undran till alla er där ute är som följer: För många år sedan när jag precis påbörjat...
Svar
9
· Visningar
1 585
Senast: Görel
·
B
Ekonomi & Juridik Min dotter vill åka på ett ridläger i sommar som jag inte vet något om utöver deras egen hemsida. Har försökt surfa på företagsnamnet...
Svar
5
· Visningar
1 264
Senast: Lavinia
·
S
Ekonomi & Juridik För den trevligaste kan lura dig! Vår klubb har blivit lurade av en hästförsäljare som vi till slut fick ta till hårda åtgärder mot... 2
Svar
39
· Visningar
6 752
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka