Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hästmänniska
Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)
Ekonomi & Juridik
Hej :) Jag undrar vad som är skillnaden på att hyra en ponny eller ha en ponny på foder? Eller är det ingen skillnad? Tacksam för svar!
Ekonomi & Juridik
Nytt ärende, nytt nick.
Vad gäller vid följande scenario?
1. Jag säljer en häst och i kontraktet skrivs att vid eventuell framtida...
Ekonomi & Juridik
Min foderhäst skulle åka hem imorgonbitti, nu efter att jag smsat ägaren så visar det sig att ägaren åkt in på sjukhus och inte har...
Ekonomi & Juridik
Hur blir man beskattad om man jobbar som tex djurskyddsinspektör? Säg att man får ut 25 000 kr innan skatt, hur mycket blir det kvar...
Ekonomi & Juridik
Ponera att du rider för en tränare på kurs, privatlektion, clinic mm.
Tränaren ger er en uppgift alt. information som ni tar fasta...
Ekonomi & Juridik
En undran!
Ska till månadsskiftet byta stall. Har sagt upp boxen o allt är klart så långt...men....
Jag betalar månadsvis, precis som...
Ekonomi & Juridik
I slutet av januari hände det som aldrig får hända för mig.
Min 4åriga unghäst insjuknade i koliksymtom och pga felbehandlingar från...
Ekonomi & Juridik
Hej!
Jag har fått veta att min chefs fru är väldigt ridsugen och skulle vilja hyra min häst lite då och då för att få rida ut. Jag...
Ekonomi & Juridik
Har ett stall med x antal boxar. Har mina hästar och en inhyrd häst i en box.
Nu är det såhär att jag har bestämt mig för att köpa...
Ekonomi & Juridik
Om man vill hyra ut stallplats, lösdriftsplats eller lägenhet på gård och inte vill göra fel gentemot skatteverket -hur skall man göra...
Ekonomi & Juridik
Får se om denna tråd hamnat rätt...
Ska låna ut familjens ponny på foder + en hel del utrustning, t.ex. nästan ny komplett märkessadel...
Ekonomi & Juridik
Hej!
Jag ska stalla upp min foderhäst i ett litet stall som ägs privat. Det är mysigt och trevligt lösdriftstall men jag undrar om...
Ekonomi & Juridik
Min dotter vill åka på ett ridläger i sommar som jag inte vet något om utöver deras egen hemsida. Har försökt surfa på företagsnamnet...
Ekonomi & Juridik
För den trevligaste kan lura dig!
Vår klubb har blivit lurade av en hästförsäljare som vi till slut fick ta till hårda åtgärder mot...