Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

E
Ekonomi & Juridik Hoppas det finns massaor av er som kan svara på mina frågor!!! Står i startgropen för att börja ta tag i ''starta eget'' Min plan...
Svar
5
· Visningar
1 399
Senast: Blastboy
·
L
Ekonomi & Juridik Om man har en häst som man köpit av en uppfödare (som har ett företag och som betalar moms) så undrar jag om man kan lämna tillbaka den... 2
Svar
30
· Visningar
2 996
Senast: Favina
·
Ekonomi & Juridik Hej! Tänkte be om lite råd och tankar från er här på Buke. Jag går första året i en gymnasieskola 60 mil hemifrån utan mina föräldrar... 2
Svar
32
· Visningar
3 046
Senast: Sammet
·
Ekonomi & Juridik Har noll aning om vart denna tråd ska ligga. Men i alla fall, den där sidan som ridsportförbundet har där man kan kolla in...
Svar
1
· Visningar
760
Senast: Warg
·
Ekonomi & Juridik Funderar på om hyresgäst kan begära att det finns dubbla eltrådar, med en gång emellan, för att förhindra att hästarna skadar sig...
Svar
8
· Visningar
1 326
Senast: Yrja
·
L
Ekonomi & Juridik Hej jag hittade ett gammalt fourum om kallhyra under betesperioden. Men den var låst så jag får helt enkelt starta en ny. Det ligger... 2 3
Svar
57
· Visningar
5 606
Senast: bigganl
·
O
Ekonomi & Juridik Undrar om det är någon som har tipps om var jag kan hitta färdiga kontrakt för uthyrning av hästtrailer. Mvh // Oggie
Svar
0
· Visningar
1 272
Senast: Oggie
·
Ekonomi & Juridik Vad gäller för regler när man ska hyra ut stallplats?
Svar
4
· Visningar
14 049
G
Ekonomi & Juridik jag ska försäkra mitt varmblod i folksam,han har haft en senskada för ca 2 år som är utläkt.Om han skulle få en senskada igen i samma...
Svar
12
· Visningar
1 670
Senast: -Catherine-
·
B
  • Låst
Ekonomi & Juridik (vet inte vars jag kan få mest svar på min fråga så jag la den här) Hej det är så här att jag ska vara med i första maj tåget till...
Svar
18
· Visningar
1 646
V
Ekonomi & Juridik Hoppas denhär tråden ligger rätt.. Idag fick jag höra att en kvinna i en grannby skaffat häst. Jag känner inte kvinnan direkt, men... 2
Svar
28
· Visningar
3 309
Senast: lindgreen
·
D
Ekonomi & Juridik Har idag ett litet hobbyjordbruck med ca 50 får. Bor precis i utkanten av samhället ca 1 mil från borås. Har funderat på om jag...
Svar
16
· Visningar
3 891
Senast: Tacitus
·
Ekonomi & Juridik Vill nu ta tillbaka min häst från fodervärden. Vad räknas som rimlig tid att förvarna innan hästen hämtas. Kontrakt var skrivet fast på...
Svar
4
· Visningar
1 144
Senast: flashlight
·
Ekonomi & Juridik ( Moderator får gärna flytta om fel lagd ! :D ) Hejj. På grund av missförstånd av bonden som hämtar gödsel så blev vi inte av... 2
Svar
23
· Visningar
3 178
Senast: lady_vip
·
L
Ekonomi & Juridik Vad kan man göra om en person har betalt för sitt hösilage i Januari och vi har avtalat att det skulle vara hämtat senast siste April...
Svar
2
· Visningar
1 167
Ekonomi & Juridik Ja, nu är det dags igen, och som vanligt har jag bryderier. I år har jag köpt en hästtransport. Jag inser att jag måste ta upp värdet...
Svar
16
· Visningar
2 174
Senast: lil-sis
·
S
Ekonomi & Juridik Har en bekant som har en häst på foder . Hon har tagit ut veterinär och gjort böjprov på hästen , eftersom den inte vill lyfta ngt...
Svar
9
· Visningar
1 388
Senast: fjordtokan
·
Ekonomi & Juridik Jag och sambon köpte ett hus förra året den här tiden, ägaren lovade att gödselstacken skulle tömmas. Det blev inte innan...
Svar
2
· Visningar
1 166
Senast: Miaa
·
Ekonomi & Juridik Två tjejer i mitt stall (14 och 15 år gamla) har hittat en annons om en trevlig häst som lämnas ut på foder. De har ringt på annonsen... 2
Svar
20
· Visningar
2 626
Senast: Kiwifrukt
·
Ekonomi & Juridik Hur gör man på sommaren med stallhyran?? De går ju ute dygnet runt men de ska ju ändå ha kvar boxplatsen.. 2
Svar
37
· Visningar
4 125
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka