Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Ibland funderar jag lite och jag tycker det känns lite konstigt att man som medryttare ska betala för att hjälpa någon annan med dennes... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 169
Senast: Pettsson
·
S
Ekonomi & Juridik Ja som rubriken lyder, kan en minderårig hålla i ridlektioner? Om man informerar till kunden att det är en minderårig, som inte har...
Svar
3
· Visningar
1 246
M
Ekonomi & Juridik För en månad sedan sålde jag min 9åriga valack. Tjejen som köpte honom provred honom i en vecka och allt gick strålande. Han genomgick...
Svar
7
· Visningar
1 745
Senast: Cizma
·
A
Ekonomi & Juridik När jag till hösten kommer att ha min häst i ett kollektivstall närmare staden där jag bor undrar jag vad som kan vara bra att tänka på...
Svar
12
· Visningar
1 944
B
Ekonomi & Juridik Hej. Min hovslagare tog 100 kr betalt extra (utan att säga till i förväg) för att hästarna var blöta. :( Min hovslagare tar betalt... 4 5 6
Svar
113
· Visningar
12 957
Senast: Sandrocken
·
N
Ekonomi & Juridik Vår ponny, som haft en senskada, är halt igen. Han har varit helt ren vid böjprov sedan mitten av december, och senan såg fin ut efter... 2 3
Svar
44
· Visningar
5 951
Senast: Vonkan
·
Ekonomi & Juridik Har i många år märkt att EN Vet. på en station tar avsevärt mkt mer än övriga. Jag fick en faktura igår på 1266kr + moms för bara...
Svar
18
· Visningar
1 992
Senast: axel
·
Ekonomi & Juridik Vad är fördelen med att mockningen ingår i stallhyran, vad är nackdelen? Både för stallägaren och hästägaren? Exempel: Jag som... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 773
Senast: Indiv
·
F
Ekonomi & Juridik Har funderingar på att långtidshyra ett hästsläp. :laugh: Och i min tur hyra ut till behövande människor.. Finns det någon här som...
Svar
8
· Visningar
2 064
Senast: Bee
·
Ekonomi & Juridik Tack alla som svarat på mitt andra inlägg om vad jag borde göra med mitt varmblod som jag inte klarar av och som förra ägaren tydligen...
Svar
11
· Visningar
2 082
Senast: mackan
·
Z
Ekonomi & Juridik Vi kalkade vallen i höstas, men en del av kalken har lagt sig i klumpar och alltså inte "smält ner" i marken. Kan man släppa hästar på...
Svar
14
· Visningar
4 813
Senast: Zussami
·
G
Ekonomi & Juridik Jag och en kompis funderar på att köpa/ta en häst på foder tillsammans:) Och jag undrar vad det kostar i månaden?, Stallhyra, foder...
Svar
15
· Visningar
1 517
Senast: MiniLi
·
Ekonomi & Juridik Kan alla som köper, hyr eller på annat sätt tar emot hjälp mot betalning inom hästbranschen börja att ALLTID kräva kvitton eller... 2
Svar
25
· Visningar
3 049
Senast: Maléne
·
I
Ekonomi & Juridik Hej, är ny här så jag kanske postar det här inlägget i fel forum. Jag vill bara ha lite hjälp med en liten tvist jag hamnat i...
Svar
10
· Visningar
2 082
Senast: Mia_R
·
Ekonomi & Juridik En frågar till er hästägare som har blivit arbetslösa eller sjukskrivna, hur har det löst sig? Har ni kunnat ha kvar hästen/hästarna...
Svar
4
· Visningar
984
Senast: Raline
·
T
Ekonomi & Juridik Vad gödslar ni era hagar med som inte använder naturgödsel ? Mossan håller på att ta över för mycket i mina sommarhagar & jag funderar...
Svar
6
· Visningar
1 147
Senast: axel
·
A
Ekonomi & Juridik Jag vill plugga vidare när jag fått mitt slutbetyg (pluggar in på komvux). Dock har jag pojkvän och trivs där jag bor så jag vill inte...
Svar
11
· Visningar
3 018
H
Ekonomi & Juridik Vart lånade ni till häst? Där det är bra ränta..Hos Handelsbanken fick jag bara ha det på 5år... 2 3
Svar
47
· Visningar
6 299
Senast: Mynta2
·
Ekonomi & Juridik Om det står så här under avtalstid "Detta avtal löper under ett år med 3 månaders ömsesidig uppsägningstid" Betyder det då att...
Svar
4
· Visningar
1 599
P
Ekonomi & Juridik Jag läste i en annan tråd att en hade haft en värderare ut att värdera dennes hästar. VAD ÄR DET???? Vad är det för utbildning? Jag har... 2
Svar
23
· Visningar
2 767
Senast: Tranquility
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka