I
Innertavle
Hej, är ny här så jag kanske postar det här inlägget i fel forum. Jag vill bara ha lite hjälp med en liten tvist jag hamnat i.
Bakgrund
Jag köpte fyra stycken ridlektioner av ett företag (låter vara osagt vilket) som jag sedan gav bort till en förväntansfull person. Det hör till saken att det hela tagit lite tid, så jag köpte lektionerna för ungefär ett år sedan. Nåväl, sen efter en lektion så uppdagades vissa problem. Kortfattat kan säga att man som elev inte känner sig särskilt väl behandlad av detta företag och absolut inte vill återvända för resterande lektioner. Då tänkte jag att det hade varit bra om jag kunde avboka de tre resterande lektionerna och få tillbaka pengarna. Jag har alltså inga krav på återbetalning för den lektion som redan genomförts. Men icket!
Jag förstår inte detta, då det inte kostar något för företaget att ge tillbaka pengarna och strunta i dessa lektioner. Det är uppenbart att företaget i fråga inte har den uppfattningen att de gjort något fel, och alla kan vi väl vara av olika åsikt i olika frågor. Men, om de gått mig till mötes med det här hade de ju åtminstone visat att de bryr sig det minsta om sina kunder. Nu har de först och främst gett ett mycket dåligt intryck vad gäller sina ridlektioner, och sen vägrar de att tillmötesgå sina kunder.
Vad tycker ni? Är det jag som är helt ute och cyklar? Vad ska jag göra?
Bakgrund
Jag köpte fyra stycken ridlektioner av ett företag (låter vara osagt vilket) som jag sedan gav bort till en förväntansfull person. Det hör till saken att det hela tagit lite tid, så jag köpte lektionerna för ungefär ett år sedan. Nåväl, sen efter en lektion så uppdagades vissa problem. Kortfattat kan säga att man som elev inte känner sig särskilt väl behandlad av detta företag och absolut inte vill återvända för resterande lektioner. Då tänkte jag att det hade varit bra om jag kunde avboka de tre resterande lektionerna och få tillbaka pengarna. Jag har alltså inga krav på återbetalning för den lektion som redan genomförts. Men icket!
Jag förstår inte detta, då det inte kostar något för företaget att ge tillbaka pengarna och strunta i dessa lektioner. Det är uppenbart att företaget i fråga inte har den uppfattningen att de gjort något fel, och alla kan vi väl vara av olika åsikt i olika frågor. Men, om de gått mig till mötes med det här hade de ju åtminstone visat att de bryr sig det minsta om sina kunder. Nu har de först och främst gett ett mycket dåligt intryck vad gäller sina ridlektioner, och sen vägrar de att tillmötesgå sina kunder.
Vad tycker ni? Är det jag som är helt ute och cyklar? Vad ska jag göra?
Senast ändrad av en moderator: