Suck
Om du läst vad jag skrev så vill jag inte fuxstoet något ont. Hon har varit en kortare tid hos en ägare, som har blivit rädd för henne. Jag önskar henne gärna att få fasta ramar och bli trygg och nöjd med tillvaron, vilket är ägarens mål.
Boxen brevid vår ponny var tom, eftersom hans hagkompis nyss flyttat till hörnboxen i andra ändan av längan av tre, som blivit ledig då hästen sålts. (alla vill väl ha en hörnbox, och den är dessutom störst av de tre). Det fungerade annaras bra. Vår ponny är ranghög, men en mycket klok ledare. Att han är extremt rädd om sin mat beror på en tidigare erfarenhet som unghäst. Men egentligen har det inte med saken att göra.
Ni kan diskutera hur mycket ni vill om hältan hade med den beskrivna incidenten att göra. Vi vet att den har det. I dag har vi varit hos veterinären och det är senskadan som gått upp. Risken är nu stor att vi får ta bort honom.
Jag startade tråden för att jag mycket ledsen och väl ville få ur mig det, men också för att få förslag vad jag kunde göra (och inte för att höra hur dum jag är). Fastän läget nu är ännu mer förtvivlat, har jag ändå fått ett förslag hur man kan göra för att samtliga inblandade skall gå vidare utan att någon känner sig överkörd eller anklagad. Bådar riktigt gott faktiskt. Hur? Det kan ni fundera vidare på om ni vill.
Jag kommer inte skriva mer i den här tråden.