Sv: Långtids hyra hästsläp..
Jag bor inte i halmstad och har ingen erfarenhet av detta men jag kan rekommendera dig till att se vad dina hyresvillkor är, om du får hyra ut i andrahand överhuvudtaget. om du nu skulle hyra ett släp och den 4:e personen du hyr ut till har en häst som råklar totaldemolera släpet eller råkar ut för en olycka, hur fungerar försäkring etc då? vem blir skyldig att betala skadorna på transporten?
jag skulle nog hellre köpa ett eget släp om jag skulle ha det i uthyrningssyfte istället för att vara mellanhand mellan släpägare och släphyrare, din slutlön blir nog inte många kronor annars..
den bästa förutsättningen för att kunna hyra ut släp är nog att ha släpet ståendes på ett större hästcenter (ex ridskola) och ha tydliga lappar både i stallet och på transporten om att du hyr ut det, och hyr ut det billigt så hyr folk oftare..
kostar ett släp 300 kr för vardag, 17-21 så är det ganska dyrt, tar du bara 100 kr kanske dom hyr ditt släp varje vecka.. ha en annan taxa vid tävling, helg, meeting..
en annan idé är att leta upp ett privatstall med tävlingshästar där det inte finns något släp, erbjud de hästägarna och hyresvärden i det stallet ett hyra släpet för halva priset mot att släpet står ställt där när det inte används..
summa iallafall, hyr inte ett släp för att hyra ut, de krångliga klasulerna du får acceptera när du hyr måste du säkra på ytterligare när du hyr ut i andrahand..