Kan jag göra såhär?

Sv: Kan jag göra såhär?

Jag är rätt säker på att ts inte kommer att få några problem med sin hyresgäst, är man bara öppen och ärlig och försöker att hitta en smidig lösning för alla parter så brukar det faktiskt inte bli något strul.

Ibland blir man förvånad hur bra det löser sig, kanske har inackorderingen funderat på att flytta men inte fått häcken ur vagnen...

Håller med den som kommenterade att håll dig till att du behöver boxen till ny häst, och lämna personkemin med den inhyrda hästen utanför i frågan. det är orelevant och blir bara tjafs, plus att det då låter som det är den primära aspekten, inte att du behöver boxen.

kl

Det är väl bara att säga till att de får skaffa boxplats någon annan stans innan hösten eftersom du då behöver boxen själv till en ny häst.

Då har de ju ca 5 månader på sig och under sommaren ska väl ändå deras häst ut på bete?

/KT

Har en häst varit inhyrd mer än 9 månader gäller 9 månaders uppsägning enligt lag.
Att det inte finns något skriftligt avtal spelar ingen roll. Ett muntligt är lika bindande.
Sen finns det säkert någon som kan intyga att hästen stått uppstallad hos dig under de senaste 2 åren.

ärligt talat så gör det inget om det skulle ta nio månader, men tror ju faktiskt inte de vill vara kvar då jag inte vill det.
Har inget muntligt avtal ang uppsägning eller flytt alls faktiskt.Har inget minne av att vi någonsin talat om det..

Kommer som många skriver såklart inte ta upp hästens beteende, även om de redan vet vad jag tycker om det ;) utan att jag behöver boxen är ju det relevanta här.

Tack för alla svar!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 208
Senast: Johanna1988
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 024
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Ja, nu är det dags att höra om det finns någon här som har erfarenhet av att hyra/äga stall och vad man egentligen ska tänka på. Detta...
Svar
8
· Visningar
2 908
Senast: Pudlan
·
Ekonomi & Juridik Hejsan alla, jag behöver lite (en hel del) råd och info. Hoppas ni orkar läsa att detta, ber om ursäkt på förhand för flummig text... 2
Svar
28
· Visningar
5 112

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka