Tack igen för alla svar!
Har försökt räkna ut någorlunda korrekt vad priserna blir med moms, och då blir det ca 2.200kr för inackordering och 2.700kr för inridning/grundutbildning. Och om jag räknar rätt på min "lön" så kommer dom 3500kr hamna på ungefär 2450kr efter skatt. Det kan jag absolut leva med tills vidare, så länge jag får in över tusenlappen.
Nja, det här stämmer ju inte riktigt.
På det du sedan tar ut ur firman måste du betala motsvarande arbetsgivaravgift, det är inte riktigt samma när det gäller uttag från enskild firma. Det är ju inte så att du kan behålla det som blir över efter att du betalt utgifter (strö, foder etc). Lite beroende på hur det bokas och bolagsform, ska ju resultatet skattas också. Sedan ska du betala inkomstskatt.
Ansvarsförsäkring kan vara rätt dyrt, beroende på verksamhet. Sedan måste det ju till en företagsförsäkring också. Och du ska själv vara försäkrad för att skydda om det händer dig något (du kan ju bli skyldig att hålla hästarna trots att du inte kan sköta dem - d v s du måste ta in en anställd).
2200 kr inkl. moms är 1760 kr exkl. moms, jag kommer inte rikgit ihåg vad du skrev att du ville ta ut för inackorderingarna (25 % påslag eller 20 % för att få fram momsen om den är inräknad i totalen).