B
Bex
Sv: Grundlurad, vad göra? *långt*
Trodde att detta var gjort?
Trodde att detta var gjort?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Självkalart ska man kolla upp en häst ordentligt innan man tar ett sådant beslut.
Men efter vad jag förstår, så har hästen ryggbesvär som behandlats flera ggr utan långvariga resultat.
Och i detta läge, så verkar det som att hästen absolut inte mår bra, vilket den för övrigt troligtvis inte gjort på flera år eftersom dessa problem fanns redan under förra ägarens tid.
Om du åker till klinik och röntgar, kanske vet kan säga om hästen haft detta mer än bla,bla,bla tid - om så är fallet ,ring en advokat och försök att få köpet hävt.
Om det är så att vet säger att detta aldrig kommer bli bra - fråga om du kan få hästen utdömd, då avlivas den och du får livvärdet från din försäkring.
Om inget av detta funkar - avliva hästen utan ersättning, tråkigt, men bäst för alla.
Lycka till!
Efter att ha pratat med säljaren igår framkom det att hästen är undersökt på klinik, röntgad för ryggen, men det hittades inga fel. Däremot envisas säljaren med att hästen aldrig bråkat under tiden de ägt den, vilket flera vittnen kan intyga är lögn och om hästen inte bråkat, varför röntga den då ?
Som svar på frågan om priset så är hästen inköpt för 10000 kr och vi har snart överstigit den summan i behandlingar.
Pratat med en väldigt hästkunnig hovslagare idag, och han rekomenderade avlivning för hästens bästa. Jag vill absolut att hästen ska ha det så bra som möjligt, tro inget annat, men det livet hon får hos oss är inte drägligt. Och jag vill inte ha ansvaret att sälja henne och sen rider någon ihjäl sig på henne. Hon ska enligt uppgift vara rent livsfarlig att rida.
Men tack för alla svar!
Känns ju inte som att säljaren talar mycket sanning precis, så att den är genomgången utan anmärkning på klinik skulle jag ta med en nypa salt.
Jag skulle fortfarande göra en genomgång av hästen innan jag avlivade den.
Efter att ha pratat med säljaren igår framkom det att hästen är undersökt på klinik, röntgad för ryggen, men det hittades inga fel. Däremot envisas säljaren med att hästen aldrig bråkat under tiden de ägt den, vilket flera vittnen kan intyga är lögn och om hästen inte bråkat, varför röntga den då ?