Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Har äntligen hittat en medryttare till min häst, och nu dyker det upp ett par frågor: 1) Betalning - vad är rimligt? Jag tänker mig...
Svar
9
· Visningar
1 358
Senast: Bluefish
·
B
Ekonomi & Juridik Har en verksamhet med häst och vagnsturer. I dagsläget kan jag bara erbjuda turer då min sambo kan hjälpa till som medhjälpare. Men min...
Svar
3
· Visningar
1 227
Senast: bondelinda
·
Ekonomi & Juridik Hur gör man om man vill starta en webbutik? Har hittat en återförsäljare i Indien. Hur gör man med frakten av varorna? De lär komma med...
Svar
1
· Visningar
1 510
Senast: Masse
·
Ekonomi & Juridik Jag har en foderhäst, unghäst. Jag kontaktade ägaren då jag var tveksam till hur vi trivdes ihop och hon berättade att hennes dotter...
Svar
8
· Visningar
1 248
Ekonomi & Juridik hejsan Ja funderar på att öppna eget. Har stort stall med stora hagar m.m. Men hur ska man börja?, ska man börja lite förskigt tills... 2
Svar
35
· Visningar
3 354
M
Ekonomi & Juridik Ni som hyr ut platser i lösdrift till " ridhästar" ( ej unghästar) och sköter utfodring +mockning. Vilka erfarenheter har ni? Kommer...
Svar
7
· Visningar
1 318
G
Ekonomi & Juridik Har tänkt å sende en av mine häster till Norge på foder. Är det nogon papper jag trenger till tullen? Måste jag betale nogot?
Svar
12
· Visningar
1 558
Senast: Lampi
·
Ekonomi & Juridik Är det någon som har/har haft en "uppstallningsdeal" där ni mot att hästen går med i ridskoleverksamhet eller liknande får lägre... 2
Svar
22
· Visningar
3 377
Senast: kopparberg
·
Ekonomi & Juridik Hur många av er har en buffert sparat för om något skulle hända hästen? Hur resonerar ni kring detta och hur mycket har ni sparat? 2 3
Svar
40
· Visningar
3 660
Ekonomi & Juridik Kostar det att röntga en häst? Vid köp tänkte jag då.. Vem betalar för det? Jag antar att det blir jag eftersom det är jag som vill göra... 2
Svar
32
· Visningar
2 673
Senast: einar1
·
Ekonomi & Juridik HAr varit och tittat på en foderhädt. Ägaren i fråga har 2 hädtar och ska lämna ut denna pga att hon vill ha en tävlings häst och inte... 2 3
Svar
47
· Visningar
6 882
Senast: Sandra_99
·
Ekonomi & Juridik Jag har bara erfarenhet av IF, har alltid haft hästarna där. Men funderar på om det finns något mer ekonomiskt alternativ? Nu tycker...
Svar
4
· Visningar
1 112
Senast: Matten
·
Ekonomi & Juridik har lite små funderingar har fått erbjudande att börja jobba lite helger i ett travstall. detta är ett bra erbjudande eftersom det...
Svar
10
· Visningar
1 386
Senast: schelin_j
·
B
Ekonomi & Juridik En snabb fråga, Har alla hästar/ponnisar/raser ett id nummer eller chipnummer nu? Tänker på kontrakt o sånt, där kan det ju vara bra...
Svar
2
· Visningar
936
Senast: Görel
·
A
Ekonomi & Juridik Jag har en dröm som jag skulle vilja förverkliga ! En ponnyverksamhet med ridlekis,handikappridning för barn,dagläger. Från början i...
Svar
5
· Visningar
1 479
Senast: Argona
·
S
Ekonomi & Juridik Vill gärna veta om man säljer en häst utomlands, vad ska man tänka på osv. Veterinären sa att hästen ska naturligtvis ha pass...
Svar
0
· Visningar
1 842
Senast: silvermoonlight
·
C
Ekonomi & Juridik Bad pojkvännen släppa ut hästarna i morse för jag hade bråttom. Så ringer han senare och berättar att den lilla smet! Sprang över...
Svar
9
· Visningar
1 868
Senast: Boelit
·
Ekonomi & Juridik Rena nyfikenhets frågor :) Hur går det till att importera en häst från Asien? Vilka papper krävs, karantän, vad kostar det...
Svar
5
· Visningar
1 303
Senast: Masse
·
S
Ekonomi & Juridik En diskussion angående anställdas löner och företagets ekonomi. Jag tycker det skulle vara intressant att reflektera över...
Svar
9
· Visningar
1 363
Ekonomi & Juridik Jag har nu fått köpa ett Boj boggi släp från -93 för ett riktigt superpris :d Har precis sålt min transport och skulle inte köpa ny...
Svar
2
· Visningar
1 160

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Tillbaka