Säkerhets Buffert?

Sv: Säkerhets Buffert?

Vi har från början bestämt att inte buköppna, utföra stora operationer eller utföra behandlingar med lång konvalcens, så det försäkringen faktiskt täcker är egentligen inte lönt för oss att ha. Nu får han ha kvar försäkringen eftersom vi ändå betalt den så många år, det är det enda djuret av 4 som vi har försäkrat. Jag slår vad om att han samma dag som vi ev. säger upp försäkringen råkar ut för något enklare som är dyrt men som vi inte ens kunnat tänka ut skulle drabba honom :D

Jag är inte bevandrad i försäkringsutbudet, men vet att ett par bolag tagit bort de heltäckande försäkringarna, just för att det läckte ut så mycket pengar den vägen. Premien blir ju också omåttligt hög, och det kan vara bättre att lägga undan samma summa som premien varje månad och kunna ha till veterinär och kostnader som inte täcks av försäkring.

Men som sagt; utan buffert hade den hästen fått somna in strax efter sommaren, det har gått väldigt mycket pengar till hans behandlingar.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hur mycket av er buffert har ni direkt åtkomst till? Jag har ett sparkonto som inte är på min vanliga bank och som har bättre ränta... 4 5 6
Svar
101
· Visningar
4 907
Senast: monster1
·
V
Juridik & Ekonomi Såg tråden Boendeekonomi är jättekul! och kom på att jag skulle vilja höra från andra eller före detta villaägare, vad man ska ha för...
Svar
8
· Visningar
596
Senast: Jahopp
·
Juridik & Ekonomi Jag har en del pengar - typ buffertpengar - som jag vill få ränta på, men som inte kan vara låsta. Där de ligger nu, i ett flexspar...
Svar
13
· Visningar
472
Senast: Mirtai
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 696
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka