Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker det är helt okej, beroende på hur erfaren 11-åringen är.
Jag har hand om ett stort stall på helgerna, just nu är det 24 hästar uppstallade där. Får ibland hjälp utav en tjej på 11 år. Hon får såklart inte leda ut/in de stora busiga hästarna, men de lugna får hon leda. Jag vet att även den lugnaste häst kan bli rädd, eller hoppa lite, men den här tjejen kan hantera dem. jag är jättetacksam för att hon hjälper mig, för det är inte så roligt att ta hand om alla hästarna själv.![]()
.
Vi minns väl alla hur det var? Jag har också varit 15 år och trott att jag kunde allt och var förbannad på dumma vuxna som inte begrep det och inte lät mig göra vissa saker och nu som vuxen med oändligt mycket mer erfarenhet förstår jag varför jag blev stoppad.
Inte en chans att det skulle vara okej att en elvaåring tar in eller ut hästarna själv utan övervakning som jag ser det.
Jag tror helt klart att det finns elvaåringar som utan problem klarar det, men en elvaåring ska inte behöva stå där själv och ta beslut på vad som ska göras den dagen allting inte flyter på som vanligt. Det är dom improviserade besluten som kan behövas, som det krävs någon med mer livserfarenhet och mognad för att ta.
/Camilla
Om 11 åringen är kapabel till det och hästarna välhanterade och snälla så ser jag inga som helst problem med detta.