Hur ska jag göra?

caradan

Trådstartare
Har ett underbart sto på foder sedan nov-08. Varför jag inte köpte utan tog på foder istället berodde på att jag inte var säker på att ekonomin och tiden skulle räcka då jag är ensam med två barn.
Ekonomin räcker till utan problem men tyvärr så är tiden knapp och jag känner att stallet redan nu efter 3 månader börjar att bli ett ont måste. Jag rider max 3 dagar i veckan men oftast inte mer än 1 just pga tidsbrist.

Känner att detta inte va vad jag letade efter och vet inte hur jag ska göra nu.
Säger jag upp kontraktet så har jag två månader uppsägning alltså skulle hon tillbax 1 maj.

Jag har nyligen flyttat henne till ett stall närmre hemma där jag trivs mkt bättre och hon har lugnat ner sig oxå. De har byggt boxen bara för mig och det känns så fel och dumt att säga upp den redan.

Vill ju så gärna ha häst men hinner verkligen inte med det.

Var nog ganska bra att rida på ridskola och vara medryttare ändå.

Ska jag lugna mig lite och vänta in våren då tiden blir längre och bättre även på¨vardags kvällar eller ska jag säga upp kontraktet nu och hoppas på att det blir bra???

Vet egentligen inte vad jag vill med denna tråd förutom att skriva av mig lite.

Sv: Hur ska jag göra?

Usch vad trist när man vill men känner att inte tiden räcker, vet hur det känns. :(

Det finns ingen som kan hjälpa dig några dagar i veckan med hästen, typ en medryttare?

Jag hade nog väntat lite, när våren kommer så blir allt roligare och det är inte så mörkt och kallt och därmed så mycket roligare att ha häst.
(Det finns en orsak till att jag rekomenderar alla som ska prova på att ha häst att ha den under vintern när det är som tråkigast, för när sommaren kommer har man glömt alla geggiga hagar och mörka kalla kvällar och njuter så mycket mer, sedan kan man minns det när man står där och svär över att det hann bli mörkt innan man kom ut idag med nästa vinter.)

Men om det är så att du med tidsbrist menar att du inte hinner med oavsett ljusa eller mörka kvällar så är det ju ett annat läge.

Jag kan ärligt säga att jag inte rider varje dag på vintern, det är inte alltid kul att ge sig ut i snö och is i mörkret.

Det är stor skillnad på att rida vid sju i beckmörker eller vid samma tid i en ljus sommarkväll.

Jag hade väntat för även för hästägare med gott om tid är den här perioden av året den jobbigaste. Så jag hade inte gett upp innan sommaren i allafall. Ev om avtalet tillåter så kan du ju skaffa en medryttare så att du får mindre press på dig att vara i stallet.

Jag har inte heller ridit mkt denna vintern, mkt för att jag har haft mycket i skolan. Men jag känner att det börjar ljusna nu och snart kan man rida på kvällarna utan att behöva famla fram.

Iofs har jag egen häst, som jag definitivt inte gör mig av med, men jag kan ändå känna att det är tungt periodvis.

Jag har försöt att få tag i medryttare men tyvärr så är det omöjligt...Annars så hade det vart ett jätte bra alternativ för att kunna få ledigt säg två dagar i veckan...

Tänkte att jag skulle behålla henne augusti ut då den bästa perioden är här men just nu vet jag inte. Men jag ska inte göra ngt förhastat utn verkligen tänka igenom det ordentligt. Älskar ju min tjej...

Ja det blir ju både lättare och roligare när det blir ljust och dygnet får mer timmar (känns det som) Får se hur jag gör.

HeJ!

Jag hade nog väntat lite.. Just nu suger hästandet rejält. Här hos oss är det ishalka och knöggel så man kan bara skritta och det är mörkt och kallt- eller ännu värre kallt och regn.. Inget skoj alls med häst mao..

Men jag har haft häst några år nu och vet att det blir bättre ju ljusare och varmare det blir.. Just nu är verkligen värsta perioden.

Om orkar vänta gör det- det blir bättre.

/ Lavinia, vars häst halvvilat i en månad snart..

Har väl stort sett bestämt mig för att säga upp kontraktet så att hon flyttar 1 maj.
Har kommit på att jag klarar mig bra med medis hästen (som står i samma stall som jag har henne nu) Visst det blir ju inte samma sak men tiden kommer då jag oxå kommer att ha tid med häst (om ca 3-4 år)

Sen så har det vart en hel del strul med försäkringen fram och tillbax och dett ahänger ju även över en hela tiden ifall något skulle hända.

Så nu har jag mailt iväg en uppsägning av kontraktet.....börjar redan att ångra mig.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 696
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 242
Senast: Edla
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 197
Senast: Johanna1988
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 483
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka