Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

A
Ekonomi & Juridik Vet inte om denna tråden hamnar rätt men moderatorn får gärna flytta den annars. Det är så att jag har fått min bil söndersparkad av...
Svar
12
· Visningar
2 018
Senast: schelin_j
·
C
Ekonomi & Juridik Hej! Tänkte höra vad ni tycker är skäligt att betala som medryttare. Hästen står i ett kollektivstall där det kostar 900 kr per box... 5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 768
Senast: Tscabo
·
S
Ekonomi & Juridik jag har läst lite på en tidigare tråd i ämnet men det handlar bara om stackars :angel:säljare som tvingats köpa tillbaka sin sjuka... 2
Svar
23
· Visningar
5 997
Senast: tessilessan
·
S
Ekonomi & Juridik Hej! Vill bara höra hur ni hade gått till väga i denna situation. Jag sålde en häst för ett tag sedan till en familj. Allt verkade... 2
Svar
29
· Visningar
4 898
Senast: Roxer
·
I
Ekonomi & Juridik Frågar åt en vän som är på väg att köpa en häst som står en bra bit bort. Hästen ska skickas ned med transportfirma och kompisen undrar...
Svar
7
· Visningar
1 326
Senast: Mitra
·
Ekonomi & Juridik jag ska låna en häst på foder, och jag undrar då om det är Jag eller hästägaren som ska betala veterinär besiktningen innan hästen...
Svar
5
· Visningar
1 592
Senast: Fille
·
Ekonomi & Juridik I kontraktet står följande: Sade upp stallplatsen idag för hästens skull, inte min.. Stallägaren sa då: "Du står alltså februari...
Svar
13
· Visningar
6 199
E
Ekonomi & Juridik Såhär är det: Min bonusdotter lånade en ponny den 22:a juni i år. Vi skrev ett kontrakt som gällde till den 22:a september och som... 2
Svar
32
· Visningar
5 100
Senast: ebba85
·
Ekonomi & Juridik Ska nu efter många om och men sälja mitt sto. Allt är klart förutom en sak! Jag är av den typen som tycker att kontrakt ska skrivas... 2
Svar
25
· Visningar
3 083
Senast: MaRomer
·
Ekonomi & Juridik Behöver svar från någon juridiskt kunnig människa. Jag satte ut annons på ett arabsto och fick en hel del svar - två som verkade mer...
Svar
12
· Visningar
1 367
Senast: MalinJ
·
J
Ekonomi & Juridik Igår va ingen trevlig dag, hade jobbat natt å mamma ringer mej vid ett tiden på dagen, hade precis vaknat till liv, hon säger att allt...
Svar
6
· Visningar
1 188
Senast: lady_vip
·
Ekonomi & Juridik Om min hästs hagkompis tuggar sönder min hästs täcken för jämnan (:() vem ska då köpa nya? Ska jag verkligen behöva göra det? det är ju... 2
Svar
28
· Visningar
2 953
Senast: ljusslinga
·
Ekonomi & Juridik Letar ny häst för fullt men vad ska man köpa??? Unghästen(1-3) som inte kan något eller den något äldre (4-6)??? Kan väl tillägga att...
Svar
2
· Visningar
1 045
Senast: Elisha
·
L
Ekonomi & Juridik Jag förlorade mitt arbete för ett par månader sedan, på grund utav nedskärning av personal. Trist och oerhört påfrestande för ekonomin... 2
Svar
29
· Visningar
3 022
Senast: ginnies
·
Ekonomi & Juridik Någon måste hjälpa mig nu för jag får lite panik! Jag körde precis hem från en mataffär och körde en annorlunda väg hem, då får jag se... 3 4 5
Svar
81
· Visningar
7 825
Senast: Strajder
·
M
Ekonomi & Juridik Hej! Jag vill veta alla era bästa ekonomi knep för egen häst! Vad är hemligheten för er som tjänar så att ni egentligen inte skulle... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 141
Senast: diamonia
·
I
Ekonomi & Juridik Undrar vad ni betalt för vet,besiktning och exportröntgen?
Svar
9
· Visningar
1 129
Senast: Casacha
·
L
Ekonomi & Juridik Hur mycket kostar det att ha en shettis i månaden? Det kommer vara en liten skogsmulle och stå på lösdrift :)
Svar
11
· Visningar
1 319
Senast: Mli
·
Ekonomi & Juridik Om man vill byta försäkringsbolag vid hästköp, måste hästen då besiktigas om på nytt för det nya bolaget? Visserligen kommer ju hästen...
Svar
10
· Visningar
1 583
J
Ekonomi & Juridik (med tanke på rubriken så vill jag bara poängtera att hon har rättigheter oxå;) ) Har just fått tag i en trevlig medryttare till min...
Svar
9
· Visningar
1 227
Senast: caradan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka