Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hästmänniska
Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)
Ekonomi & Juridik
Vet inte om denna tråden hamnar rätt men moderatorn får gärna flytta den annars.
Det är så att jag har fått min bil söndersparkad av...
Ekonomi & Juridik
Hej!
Tänkte höra vad ni tycker är skäligt att betala som medryttare.
Hästen står i ett kollektivstall där det kostar 900 kr per box...
Ekonomi & Juridik
jag har läst lite på en tidigare tråd i ämnet men det handlar bara om stackars :angel:säljare som tvingats köpa tillbaka sin sjuka...
Ekonomi & Juridik
Hej! Vill bara höra hur ni hade gått till väga i denna situation.
Jag sålde en häst för ett tag sedan till en familj. Allt verkade...
Ekonomi & Juridik
Frågar åt en vän som är på väg att köpa en häst som står en bra bit bort.
Hästen ska skickas ned med transportfirma och kompisen undrar...
Ekonomi & Juridik
jag ska låna en häst på foder, och jag undrar då om det är Jag eller hästägaren som ska betala veterinär besiktningen innan hästen...
Ekonomi & Juridik
Såhär är det:
Min bonusdotter lånade en ponny den 22:a juni i år. Vi skrev ett kontrakt som gällde till den 22:a september och som...
Ekonomi & Juridik
Ska nu efter många om och men sälja mitt sto. Allt är klart förutom en sak!
Jag är av den typen som tycker att kontrakt ska skrivas...
Ekonomi & Juridik
Behöver svar från någon juridiskt kunnig människa. Jag satte ut annons på ett arabsto och fick en hel del svar - två som verkade mer...
Ekonomi & Juridik
Igår va ingen trevlig dag, hade jobbat natt å mamma ringer mej vid ett tiden på dagen, hade precis vaknat till liv, hon säger att allt...
Ekonomi & Juridik
Om min hästs hagkompis tuggar sönder min hästs täcken för jämnan (:() vem ska då köpa nya? Ska jag verkligen behöva göra det? det är ju...
Ekonomi & Juridik
Letar ny häst för fullt men vad ska man köpa??? Unghästen(1-3) som inte kan något eller den något äldre (4-6)??? Kan väl tillägga att...
Ekonomi & Juridik
Jag förlorade mitt arbete för ett par månader sedan, på grund utav nedskärning av personal. Trist och oerhört påfrestande för ekonomin...
Ekonomi & Juridik
Någon måste hjälpa mig nu för jag får lite panik! Jag körde precis hem från en mataffär och körde en annorlunda väg hem, då får jag se...
Ekonomi & Juridik
Hej!
Jag vill veta alla era bästa ekonomi knep för egen häst!
Vad är hemligheten för er som tjänar så att ni egentligen inte skulle...
Ekonomi & Juridik
Om man vill byta försäkringsbolag vid hästköp, måste hästen då besiktigas om på nytt för det nya bolaget? Visserligen kommer ju hästen...
Ekonomi & Juridik
(med tanke på rubriken så vill jag bara poängtera att hon har rättigheter oxå;) )
Har just fått tag i en trevlig medryttare till min...