Vem ska köpa nytt?

Sv: Vem ska köpa nytt?

Jamen går de inte tillsammans kan de ju ändå inte klia varandra.. det är ju liksom användningen av munnen som är problemet här. Så det kan de ju inte göra oavsett. Jag vet faktiskt inte vilket som är minst dåligt, dela på dem eller munkorg. Skulle definitivt prova kleta äckel först och så om det hjälper.

Men dom kan fortfarande klia sig själva och använda munnen så naturligt som möjligt. Jag har föredrar inte att ha hästarna själva i en hage, men munkorg är helt klart värre!

Finns det ingen häst som går utan täcken som kan gå med denna sabotör? ;D
så slipper hästen gå själv och du slipper få trasiga täcken. :)

Nej det är ett sånt litet stall så alla hästarna har täcken, eller ja inte min shettis men araben blir tokig om hon inte får gå med sin bästis...

Om min hästs hagkompis tuggar sönder min hästs täcken för jämnan (:() vem ska då köpa nya? Ska jag verkligen behöva göra det? det är ju ändå inte min häst som sabbar täckena...

Man har inget strikt ägaransvar för en häst ( det har man för hund o katt) så det är bara för dej att bita i citronen o köpa nya täcken! :cool:

min unghäst bet sönder täcken på löpande band på bara den ena hagkompisen..
vi försökte sära på dom , men då hoppade dom båda in till varann.., så dens ägare tyckte att fine, dom får gå ihop, sit i täckena...

men, jag gjorde faktikst så att jag köpte 2st nya täcken till den andre hästen, kände mej lite dum eftersom min häst va boven...:p

haha har också en som blir tokig om han inte får gå med sin shettis :) inte bara vi som tycker de små är charmtroll ;D

Jag satt i samma sits i ett annat stall, en häst åt upp min hästs täcke. Jag fick köpa nytt hela tiden. Så en dag kom den andra hästen in med ett trasigt täcke och de började gasta om att jag skulle köpa nytt. Jag blåvägrade, jag hade ju aldrig krävt det av dem. Och då hade jag en häst på 184 som jag fick specialbeställa täcken till, det blev riktigt dyrt för mig.

Efteråt skrev vi in i våra hyreskontrakt att man själv får stå för trasiga täcken till sin häst. Alla hästar går ihop på eget ansvar.
Gud vad fräckt att försöka kräva dig på nytt täcke när du inte gjort det mot dem! :eek:

Där jag står tuggas det täcken och grimmor i perioder. Varje hästägare lagar sitt/köper nytt. Tycker det skulle bli svårt att veta vart gränsen går annars om man ska ta ansvar för vad ens häst ställer till med, ska man t ex stå för veterinärkostnad om ens häst sparkar någon annan illa i hagen? Det känns som upplagt för tjafs och spekulationer, nej tack!

Har samma problem med min pålle. Hans kompisar river av täckena hans i stycken. Prova att spraya med något äckligt medel. Giftfritt, förstås.
Skulle min häst käka upp någons täcke skulle ja nog köpa ett nytt någon gång men inte varenda. Man får nog tåla att hästar är hästar.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 696
Senast: Grazing
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 597
Senast: 13579vas
·
Ekonomi & Juridik Åker ner på Q24 i Aachen och är förvirrad. Någon som har bättre koll för just nu hittar jag ingen info eller undantag. Nya regler från 1...
Svar
0
· Visningar
605
Senast: Ramona
·
Juridik & Ekonomi skriver under nytt nick, för att det är en känslig situation. Håller på att separera (vi var sambos ) och exet har börjat eskalera sitt...
Svar
4
· Visningar
839
Senast: aleeza
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka