Sv: Betalning

Om min medryttare är sjuk själv eller åker bort så får hon rida nån dag extra!!Är det inte häst som står så skulle jag inte dra av....

Nu har vi kommit överens för denna månad jag får betala hälften vilket är 400kr det känns inte bra men jag vill gärna fortsätta att vara med medryttare på honom.

400 kr för att skotta skit, borsta och dessutom få ont i kroppen?!:eek:
Nej, fyf-n det hade jag aldrig gått med på. Jäkla fräck hästägare må jag säga:mad:
Har ni fått nån ny prognos på skadan nu? En knäskada klingar inte bra, på en 22-åring ännu mindre bra...

Nu har Boj fått en medryttare på äldre dar, till en av mina hästar. Överenskommelsen blev helt från medryttarens sida att vilja betala för skoningen, inget jag krävde utan detta var medryttarens egen önskan.

Medryttaren kommer självklart inte att behöva betala om hästen blir halt under en längre tid, men får ändå vara med pållen om h*n önskar det.

Men åh, det låter ju inte så bra.
Jag har iofs ingen medryttare men jag skulle inte ta betalt om hästen blev skadad, jag hade blivit glad om hästen blev fortsatt ompysslad dock. :)

Hade du bott nära mig (nu vet jag inte var du bor iofs) kunde du fått följa med ut och motionera mina någon gång, bara bra om båda kan gå samtidigt. :) Gratis till och med ;) och de går på lösdrift med skötsel så det är bara ryktning, gos och ridning det skulle gälla.

Min första fråga: vad står det i kontraktet?
Är det klart uttryckt att medryttaren skall ha tillgång till ridbar häst x antal gånger i veckan är det solklart att hon/han inte skall betala när hästen står still. Om vederbörande ställer upp och hjälper till med mockning, medicinering etc är ju bara trevligt.
Är kontraktet luddigt skrivet blir det genast svårare att kräva något av medryttaren, då får man avgöra från gång till gång beroende på vad sorts person det är.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 438
Senast: Grazing
·
Juridik & Ekonomi Finns det någon som har kännedom om butiken Astro och kan säga om det är ett tryggt ställe att näthandla. Skyttebutik med bl.a...
Svar
9
· Visningar
551
Senast: MiaMia
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 642
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 830
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar