Medryttare ?

Sv: Medryttare ?

Har man inte TID från början ska man inte ge sig in på att skaffa häst. Att hålla häst är som vi många vet väldigt krävande. Dels för plånboken som för ens fritid.

Jag påstår inte att du inte klarar av en egen ponny men det gäller att ha tid till den också..

Lycka till vad du än gör :D

men tid har hon gott om verkar det som?

Medryttare 2 ggr i veckan är nog ett val hon själv tagit, annars kan hon bara öka dagar eller?

Självklart kan man inte ta steget att skaffa sig en "egen häst" om ekonomin sviktar, och det gör den inte hos oss, men det jag menar är att jag behöver hjälp 2 ggr i veckan pga TIDSBRIST, jag kan inte ta mig till stallet 7 dagar i veckan, det ligger trots allt en bit bort, behöver alltså sjuts på vintern när jag inte kan cykla.

Jag tolkar det som att det är av just tidsbrist att hon behöver hjälp. Det vet hon från början, Eller?

Ledsen men jag skulle aldrig betala 800kr för det du erbjuder. Rider själv ett halvblod i närheten av gtuna 2ggr/vecka, utbildad Msv hoppning och LA-dressyr, tillgång till både paddock och jättehärlig ridterräng och jag betalar bara halva den kostnaden.

Om du redan nu vet att du har tidsbrist och behöver hjälp med kostnaden, varför vänder du inte på frågeställningen och blir medryttare istället, tills ekonomin blivit bättre och du får mer tid?

*KL*

Varför ska folk få rida gratis på våra hästar? Att hålla häst är verkligen inte en liten utgift och jag upplever det som otroligt snålt av medryttare att åka snålskjuts på hästägare, rida gratis och samtidigt ha "rätt" till ditten och datten. Vad är då vitsen med att hålla egen häst? Då kan man ju bara vara medryttare och rida gratis hela veckan. :grin:

Om man ska ha rätt till hästen enligt avtal ska man även betala, om man ställer upp nån gång i bland är det hjälp och kostnadsfritt och hjälpen kan inte ställa krav.

TS: Om du och din medryttare tycker att ert avtal är OK så kör på det! I ditt (och mitt, du kanske får "min" box nu när jag flyttar ;)) område söker folk medryttarhästar hela tiden. Lycka till och hoppas du kommer trivas på Gärtuna! :)

Kunde ha varit jag som sagt det där :bow:

Det är min häst som Hhannaz pratar om. Min häst landar på minst 4500 kr i månaden så 800 kronor tycker jag är rätt billigt för att vara i Stockholm.

Till alla:

Men jag vet inte, ni andra här på bukefalos som tycker det är dyrt verkar ha rätt så gott med pengar som kan säga att det är snålt av mig att ta 800 kronor för ridningen när jag själv betalar 4500? Kan tillägga också att hästen vilar en dag i veckan vilket gör att jag rider ungefär 4 dagar för det priset.

Senast ändrad av en moderator:

Jag är jätte nöjd med min tjej som rider en av mina hästar. Hon rider mellan 2-4 dagar i veckan. Hon tränar och vill börja tävla hoppning med honom ( jag har själv tävla med honom). Hon betalar för halva skoningen var 5 till 6 vecka.
Jag är jätte nöjd med min tjej, hoppas alla skulle få en tjej som henne, superbraa.

Hejsan!
Ska vid års skiftet skaffa min första foderponny, tänkt att ha på foder i ca 1 år.
Den kommer stå i ett stall som heter gärtuna, och som vanligt är det mycket kring ekonomin som behövs tänkas på.

Vi har beslutat oss för att då ta in en medryttare, och kunna ta betalt en summa för att rida min häst. Min mamma känner att det är viktigt att få in en summa som kan täcka en del av stallhyran (2500/månaden), och hade tänkt sig runt 800.

Jag hade tänkt att ha medryttare 2 ggr i veckan till att börja med, det är somsagt min första foderhäst, och vill rida så mycket som möjlogt och lära känna hästen. Men om vi nu vill ta ca 800 för medryttaren, är det rimligt att medryttaren för rida 2 ggr i veckan för 800?

Vi har en väldigt fin häst vi antagligen kommer ha på foder, 12 år, tävlad, fin i hoppningen, gått LA dressyr, så hästen är det inga problem på.

Jag är otroligt mån om att hitta någon som kan rida hästen på rätt sätt, och det är ju aldrig roligt att lämna iväg en häst (och om jag känner mig själv rätt kommer jag genast bli väldigt fäst vid den direkt) Till er med medryttare: Är ni nöjda med att ha skaffat medryttare?

Min fråga ställer jag nu till alla därute med medryttare på eran häst:

Vad har ni för regler, vad tar ni betalt och på vilken sorts häst. Sköter medryttaren sig? Allmänt om era bestämmelser, om ni har lust att dela med er :bump:

mvh Rebecca

Det är väl inte jättedyrt med 800 kr i månaden för 2 dagar i veckan, fast själv skulle jag nog inte vilja betala det priset, fast om hästen är helt fantastisk då är det ju en annan femma...

Men räkna INTE med att få tag på en medryttare! Det kan ta tid. Och sen vet jag inte riktigt varför du ska ha en medryttare, för att din mamma vill det? Eller för att du vill få avlastning? Är det jätteviktigt med en medryttare, vore det inte roligare att ha hästen själv? Kanske kan du dela hästen med en annan fodervärd- eller fortsätta att vara medryttare själv?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
2
Svar
20
· Visningar
3 943
Senast: SwedEmB
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 427
Senast: Mia_R
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 438
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 419

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka