Hejsan!
Ska vid års skiftet skaffa min första foderponny, tänkt att ha på foder i ca 1 år.
Den kommer stå i ett stall som heter gärtuna, och som vanligt är det mycket kring ekonomin som behövs tänkas på.
Vi har beslutat oss för att då ta in en medryttare, och kunna ta betalt en summa för att rida min häst. Min mamma känner att det är viktigt att få in en summa som kan täcka en del av stallhyran (2500/månaden), och hade tänkt sig runt 800.
Jag hade tänkt att ha medryttare 2 ggr i veckan till att börja med, det är somsagt min första foderhäst, och vill rida så mycket som möjlogt och lära känna hästen. Men om vi nu vill ta ca 800 för medryttaren, är det rimligt att medryttaren för rida 2 ggr i veckan för 800?
Vi har en väldigt fin häst vi antagligen kommer ha på foder, 12 år, tävlad, fin i hoppningen, gått LA dressyr, så hästen är det inga problem på.
Jag är otroligt mån om att hitta någon som kan rida hästen på rätt sätt, och det är ju aldrig roligt att lämna iväg en häst (och om jag känner mig själv rätt kommer jag genast bli väldigt fäst vid den direkt) Till er med medryttare: Är ni nöjda med att ha skaffat medryttare?
Min fråga ställer jag nu till alla därute med medryttare på eran häst:
Vad har ni för regler, vad tar ni betalt och på vilken sorts häst. Sköter medryttaren sig? Allmänt om era bestämmelser, om ni har lust att dela med er
mvh Rebecca