Köparens undersökningsplikt

Sv: Köparens undersökningsplikt

Min klinik är väldigt bra, plåtarna är billiga och en rejäl besiktning med ordentligt ridprov är obligatoriskt tycker jag.

Nej, man är inte skyldig att skriva in vaccinationer, det kan man göra i ett vaccinationskort men visst är det enklare att skriva in det direkt i passet istället för att behöva hålla reda på fler dokument. :idea: Vaccinerade ett par ponnyer för ett par månader sedan och deras vaccination fylldes i korten istället.

? Värför skriva vatranär i det i passet?
Arizona

Det är som sagt inget tvång att vaccinationerna ska stå med i passet, ägaren hade två vaccinationskort så då blev de ifyllda istället. Antagligen hade ponnyerna börjat vaccineras innan de fick sina pass och sedan har de fortsatt fylla i alla vaccinationer i kortet istället för i passet.

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 573
Senast: morgaine
·
Hästmänniskan Hej! Hittat en trevlig 5 åring som jag varit och provridit. Är intresserad men den är inte billig heller (enligt mig… 150”). Ägaren...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 578
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 626
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 446
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar