Sommarhäst

S

Surprize

Hej!
Vi är 2 st tjejer som planerar att ha sommarponny/häst i sommar. Så vi skulle gärna veta lite vad det kostar med att ha dom på bete som har stallplats? Har du en ponny/häst som går på bete med stallplats under sommrarna vad betalar du ca per vecka? :laugh: Tacksamma för svar! :angel: Det blir nån gång i agusti.. :rofl:

Sv: Sommarhäst

Det är väldigt olika så det är väldigt svårt att svara på. Är det ett större stall så får ni räkna med att betala mer än om det är ett gårdsstall tex. Men under sommarhalvåret om ni har räknat med attde ska gå ute är det nog inte allt för dyrt. Det bästa ni kan göra är att höra runt i olika stall vad de tar så får ni exakta priser ;)
Sen tänk på att det inte bara är stallplatsen som kostar!

Sv: Sommarhäst

Hos oss kostar det 400kr/månad om man bara ska ha hästen ute. Man får då ha hästen inne enbart när man ska sköta den. Vill man ha den installad någon natt kostar det 50:- + spån.

Ska man ha den installad nattetid kostar det 1000:-/månad och man får sköta allt själv.

Om ni ska ha dem inne mer än några timmar så behöver de ju också hö, vilket inte alltid finns på stället mitt i sommaren..

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik För att inte kapa en annan tråd … Vad kostar det egentligen att ha häst idag? Priset varierar ju kraftigt beroende på var man bor och om... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 472
R
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 244
Senast: mamman
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 194
Senast: Johanna1988
·
Foder & Strö Hej! Min tränare tyckte att vi skulle börja ge vår ponny E-vitamin då hon går ganska hårt i nuläget. Jag har för mig att E-vitamin och...
Svar
9
· Visningar
1 200
Senast: Karoliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka