Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Kan man på något sätt skriva i kontraktet när man säljer en häst så man inte åker på några dolda fel? Är det lagligt och hållbart menar jag
Svar
11
· Visningar
1 174
L
Ekonomi & Juridik :cry:Första gången i mitt liv jag har blivitt lurad. Har värdens dåligaste ekonomi och behövde en sadel köpte en genom blocket och den...
Svar
19
· Visningar
2 080
Senast: lillsyrran
·
Ekonomi & Juridik Sitter och knåpar på ett kontrakt för boxarna jag hyr ut men skulle behöva lite hjälp och inspiration så att jag inte glömmer något...
Svar
6
· Visningar
5 449
Senast: Rie
·
Ekonomi & Juridik Vad är det som gäller egentligen? Finns det ngr särskilda regler? För jag ska nämligen hyra ut mina två hästar på foder pga att jag gå...
Svar
12
· Visningar
1 452
Senast: Pinto
·
Ekonomi & Juridik Fick hem min häst för inte så längesen. Stallade upp henne i ett nytt stall för mig och henne. Suverän miljö, boxar ja allt praktiskt... 3 4 5
Svar
86
· Visningar
7 797
Senast: caradan
·
Ekonomi & Juridik Eftersom att jag fick ta bort min häst nyligen och har en 1 1/2 åring häst kommer jag i en övergångs period ta en annan häst på...
Svar
3
· Visningar
1 062
S
Ekonomi & Juridik En väg i vårt närområde har fått en ny beläggning och pga detta är det Ridning Förbjuden på vägen i minst 6 månader. Den lokale bonden... 2
Svar
32
· Visningar
4 777
Senast: sara_18
·
F
Ekonomi & Juridik Jag fick till min stora sorg låta avliva min älskade häst för ett par veckor sedan :cry:, och har nu ett par saftiga veterinärfakturor...
Svar
5
· Visningar
1 092
Senast: Daisy
·
Ekonomi & Juridik Är det SÅ dyrt att försäkra sin häst? Fick en chock när jag ringde till försäkringsbolaget idag... Hästen i fråga är ett 9årigt svenskt... 2
Svar
32
· Visningar
3 416
Senast: Carroo
·
I
Ekonomi & Juridik Hej! Jag har en liten fundering?! Jo, om man har ett fodervärdsavtal med en person... Och man skriver in i det att vid en ev...
Svar
7
· Visningar
1 167
J
Ekonomi & Juridik Hej. Nu behöver jag lite hjälp. För att göra en lång historia kort så flytta jag för en tid sen till nytt stall efter att inte... 2
Svar
35
· Visningar
2 826
Senast: service
·
B
Ekonomi & Juridik Jag undrar om minderårig verkligen får stå som hästägare? Måste inte målsman vara hästägare då? Någon som vet och gärna var jag kan...
Svar
12
· Visningar
2 152
Senast: Kiickan
·
J
Ekonomi & Juridik Har ett problem, spelar ingen roll vart jag hamnar för jag tycker om båda ställena lika mycket, så jag tar det som är billigast. Kära... 2
Svar
26
· Visningar
2 673
M
Ekonomi & Juridik Hejsan är ny på detta forum så vet inte riktigt hur det fungerar emn hoppas detta blir lätt. Jag har i 6 månaders tid haft en c-poony... 2 3
Svar
43
· Visningar
5 097
Senast: MiniMinnie
·
Ekonomi & Juridik Skulle vilja ha en massa råd om vad man bör tänka på som fodervärd?? avtal, försäkring etc etc
Svar
5
· Visningar
977
Senast: NeverEver
·
M
Ekonomi & Juridik Jag ska sälja min häst och köparen vill ha köpekontraktet underskrivet nu men betala senare - vem äger då hästen fram tills... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 033
Senast: feliand
·
Ekonomi & Juridik På flera siter kan man läsa den norska "nyheten" om att tränare tar provision vid försäljning: Men vad tycker vi i Sverige? Är det...
Svar
7
· Visningar
1 188
Senast: corzette
·
K
Ekonomi & Juridik Hej allihopa, Jag har fått en häst!:) En gåva alltså men om jag vill ha skrivet papper på att jag har fått den, hur ska jag formulera...
Svar
12
· Visningar
1 323
Senast: Immer
·
Ekonomi & Juridik Ska säga upp min boxplats då det inte fungerar för mig i det stallet. Vill säga upp den skriftligt så att allt är i sin ordning men hur...
Svar
4
· Visningar
2 201
Senast: hästhandlarjävel
·
E
Ekonomi & Juridik Någon som vet hur man ska göra?? Jag har köpt en häst, som problemhäst. Ägaren hade problem att hantera honom, men då jag sysslat med... 2
Svar
38
· Visningar
4 088
Senast: Freaky_Em
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka