Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hästmänniska
Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)
Ekonomi & Juridik
Kan man på något sätt skriva i kontraktet när man säljer en häst så man inte åker på några dolda fel? Är det lagligt och hållbart menar jag
Ekonomi & Juridik
:cry:Första gången i mitt liv jag har blivitt lurad.
Har värdens dåligaste ekonomi och behövde en sadel köpte en genom blocket och den...
Ekonomi & Juridik
Sitter och knåpar på ett kontrakt för boxarna jag hyr ut men skulle behöva lite hjälp och inspiration så att jag inte glömmer något...
Ekonomi & Juridik
Vad är det som gäller egentligen? Finns det ngr särskilda regler?
För jag ska nämligen hyra ut mina två hästar på foder pga att jag gå...
Ekonomi & Juridik
Fick hem min häst för inte så längesen. Stallade upp henne i ett nytt stall för mig och henne. Suverän miljö, boxar ja allt praktiskt...
Ekonomi & Juridik
En väg i vårt närområde har fått en ny beläggning och pga detta är det Ridning Förbjuden på vägen i minst 6 månader. Den lokale bonden...
Ekonomi & Juridik
Jag fick till min stora sorg låta avliva min älskade häst för ett par veckor sedan :cry:, och har nu ett par saftiga veterinärfakturor...
Ekonomi & Juridik
Är det SÅ dyrt att försäkra sin häst? Fick en chock när jag ringde till försäkringsbolaget idag... Hästen i fråga är ett 9årigt svenskt...
Ekonomi & Juridik
Jag undrar om minderårig verkligen får stå som hästägare? Måste inte målsman vara hästägare då? Någon som vet och gärna var jag kan...
Ekonomi & Juridik
Har ett problem, spelar ingen roll vart jag hamnar för jag tycker om båda ställena lika mycket, så jag tar det som är billigast. Kära...
Ekonomi & Juridik
Hejsan är ny på detta forum så vet inte riktigt hur det fungerar emn hoppas detta blir lätt.
Jag har i 6 månaders tid haft en c-poony...
Ekonomi & Juridik
På flera siter kan man läsa den norska "nyheten" om att tränare tar provision vid försäljning:
Men vad tycker vi i Sverige? Är det...
Ekonomi & Juridik
Hej allihopa, Jag har fått en häst!:) En gåva alltså men om jag vill ha skrivet papper på att jag har fått den, hur ska jag formulera...
Ekonomi & Juridik
Ska säga upp min boxplats då det inte fungerar för mig i det stallet.
Vill säga upp den skriftligt så att allt är i sin ordning men hur...
Ekonomi & Juridik
Någon som vet hur man ska göra?? Jag har köpt en häst, som problemhäst. Ägaren hade problem att hantera honom, men då jag sysslat med...