Sv: Är prislappen viktigast??
kanske den här berättelsen kan få dig att le lite åtderas barnsligheter
Vår gamla goda vän instruktör, banbyggare, A domare i dressyr samt hopp, överdaomare och en hel massa annat sa en gång till en tjej som skröt våldsamt över sina nya, dyra ridkläder...
Vår vän tittade kallt på henne, uppifrån och ner. Och sa sen med ganska vass röst:
- DU RIDER VÄL FÖR F*N INTE BÄTTRE FÖR ATT DU HAR DYRA KLÄDER. LÄGG DOM PENGARNA PÅ LEKTIONER ISTÄLLET!
Jag tänker ganska ofta på hennes ord
Fick hem min häst för inte så längesen. Stallade upp henne i ett nytt stall för mig och henne. Suverän miljö, boxar ja allt praktiskt. Men redan nu så har jag börjat att tröttna på de som står där.
Allt handlar om vad det kostar, inte om det passar eller är det bästa för hästen i fråga utan just priset.
Jag är väldigt tvärtom.Hittar jag ett täcke som är bra och billigt så väljer jag inte det dyra bara för att. Hittar jag en beg sadel som ligger bra varför ska jag då köpen en svindyr sadel bara för att det är ett "rätt" märke???
Blir så trött på att höra att detta täcket kostade si eller så mkt, jag bryr mig inte!!
(behövde bara avreagera mig)
kanske den här berättelsen kan få dig att le lite åtderas barnsligheter
Vår gamla goda vän instruktör, banbyggare, A domare i dressyr samt hopp, överdaomare och en hel massa annat sa en gång till en tjej som skröt våldsamt över sina nya, dyra ridkläder...
Vår vän tittade kallt på henne, uppifrån och ner. Och sa sen med ganska vass röst:
- DU RIDER VÄL FÖR F*N INTE BÄTTRE FÖR ATT DU HAR DYRA KLÄDER. LÄGG DOM PENGARNA PÅ LEKTIONER ISTÄLLET!
Jag tänker ganska ofta på hennes ord