Är prislappen viktigast??

Sv: Är prislappen viktigast??

Jag kan försöka muntra upp dig i din frustration genom ännu en liten historia från verkligheten. Denna är dock inte självupplevd, men jag känner föremålen och har hört samma visa från flera samstämmiga håll så bärighet har den...

I samma stall stod en mycket fin dressyrhäst uppstallad. Ung, lovande, skön som en gud. Ägd av en tjej 30+, upptagen, egen firma, driftig, snärtig och väldigt chic. Drottningen i stallet, vi andra var bara enkla undersåtar som dög till enklare ärenden (hämta grå lindor - självklart andra än de man hittade och kom med etc).

Första gången hon skulle rida på nya stället kom hon inseglande i ny stass, hästen hade nya grejor, bästa märket rätt igenom. Matchat, stylat och DYRT. Väl i ridhuset sitter hon upp, hästen är snäll som få men hon lyckas ändå trilla av. Två gånger. Under de första 5 minuterna. I skritt på lång tygel. Utan att hästen gör annat än att tittar till (inte hoppar, skuttar eller så). Hästen stannade och tittade. Från skritt till halt. Och hon trillade av. Två gånger.

Hahaha det inlägget var ju dagens!:rofl::rofl:

Detta var det bästa jag hört.
Skulle vilja skriva ut, förstora och rama in det och sätta upp i stallet....tror dock inte att de andra skulle uppskatta det.

Å andra sidan finns det ju väldigt väldigt många i billig ful utrustning som rider som krattor ..också?

Vi hade en kvinna i vår klubb som köpte en häst för en halv miljon typ och red runt i passage och piaff och gjorde seriebyten osv. Hon red runt i totalt omatchande ridbyxor och en rutig luggsliten hästfilt över hästen när det var kallt :p

Det finns folk till allt :D

Jo, det är så sant. Men man ska inte dömma ryttaren efter deras kläder.

Fick hem min häst för inte så längesen. Stallade upp henne i ett nytt stall för mig och henne. Suverän miljö, boxar ja allt praktiskt. Men redan nu så har jag börjat att tröttna på de som står där.
Allt handlar om vad det kostar, inte om det passar eller är det bästa för hästen i fråga utan just priset.

Jag är väldigt tvärtom.Hittar jag ett täcke som är bra och billigt så väljer jag inte det dyra bara för att. Hittar jag en beg sadel som ligger bra varför ska jag då köpen en svindyr sadel bara för att det är ett "rätt" märke???

Blir så trött på att höra att detta täcket kostade si eller så mkt, jag bryr mig inte!!

(behövde bara avreagera mig)

De som snackar vidast och bredast om vad saker och ting kostar brukar vara de som tjänar minst pengar av alla. Vänta bara tills nästa lågkonjunktur så får du se vilka som får börja sälja hästar och prylar först... :devil:

Min erfarenhet är faktiskt tvärtom. De som snackar mest om vad deras saker kostar är de som har pengar att strö i överflöd. Men det är också det enda de har gott om. Självförtroendet och självkänslan saknas, därför blir det lättare att ta till yttre medel för att hävda sig och "bli någon"

Jag skulle aldrig orka bry mig, mer än att jag skulle tycka folk var allmänt fjantiga.

Men det finns ju överallt i alla skalor, kolla bara hur folk skall matcha schabrak, lindor, ridklääder, huvor och allskönt trams.

Jag orkar inte heller bry mig längre jag valde att säga upp platsen och flytta hästen istället :-)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 172
Senast: Squie
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 446
Senast: lizzie
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 309
Utrustning Nu har jag velat fram och tillbaka 1000 ggr om... Vore det inte bara helt klart smartast av mig att köpa en Albion k2 dressyr till...
2
Svar
26
· Visningar
2 520

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka