Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hästmänniska
Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)
Ekonomi & Juridik
Hej, jag ska ta en 5årig ponny på foder som inte är inriden och jag kommer då att utbilda den osv.
jag får stå för träningskostnader...
Ekonomi & Juridik
Håller på o sälja min ena häst nu och i annonsen har jag skrivit ett pris nu är det dock så att tre är intresserade av hästen så då har...
Ekonomi & Juridik
Nu går skam på torra land :mad:. En med angränsande mark till oss har stängt av en gammal skogsväg. Inte med ett led eller grind, utan...
Ekonomi & Juridik
Jag är förvirrad och förtvivlad. Jag har precis fått ett brev hem om att jag blivit uppsagd från mitt jobbomgående. Anledningen enligt...
Ekonomi & Juridik
och upprörd!
Hade ute veterinären i veckan som gav min häst sin andra botulismspruta. Kalaset skulle ha hamnat på 450 men jag hade bara...
Ekonomi & Juridik
Har min häst i ett stall där det står i avtalet att in/ut och alla fodringar ingår. Dock finns det en reservation om att när ägaren...
Ekonomi & Juridik
Kommer att bli medryttare åt en häst 2ggr/v. Ska 1 gång i månaden hjälpa till med utsläpp. Är det "normalt" att man betalar ca. 500 kr i...
Ekonomi & Juridik
Vid försäljning vem betalar normalt veterinär besiktning och ev. röntgen?
Jag vet att det finns alla olika varianter, men jag utgår...
Ekonomi & Juridik
Sitter då och då och tittar igenom olika gårds-annonser och drömmer lite.. reagerar på att en del hus säljs som "perfekt hästgård" och...
Ekonomi & Juridik
Hejsan hoppas denhär kommer på rätt tråd nu.
Jag går ut nian på våren och har funderat på ett mellan år. (bor i Finland)
Att ändera...
Ekonomi & Juridik
Hej! Jag var och kollade på en häst. Sto som skulle föla vilken dag som hellst.. Sa att jag skulle åka hem och fundera.. Fick några...
Ekonomi & Juridik
I hagen bredvid oss går två hästar. En är närmare 30 år, den andra runt 10. De går ute dygnet runt största delen av året, och det är ju...
Ekonomi & Juridik
Hur får ni ihop det med häst + jobb ?
Jag är jätte sugen på att köpa egen häst, igen. Men är osäker på om jag har tid. Förut gick jag...
Ekonomi & Juridik
Jag har fått kontakt med några personer som visade sig ha väldigt fina hästar, de bor inte i Sverige. Efter en massa mailande beslutades...
Ekonomi & Juridik
Halloj ^^
Jag undrar av er som är mer enfarna än jag och vet lite mer :p
Jo själv är jag 14år, går i 8an i skolan nu, men själva saken...
Ekonomi & Juridik
Halloj.
I dagarna ska jag säga upp min boxplats. Jag e otroligt nervös dock, vill inte bli osams med dom o jag har på känn att det...
Ekonomi & Juridik
Nu är ja så trött å ledsen att ja vet inte riktigt vart ja ska ta vägen.
Det började med att vi blev anmälda för att nån trodde vore...
Trädgård & Växter Vad menar du med rotskott, skott från basen på busken? Vinbär brukar inte skjuta rotskott (dvs skott direkt ifrån en rot en bit ifrån...