Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Dessutom har man inga problem med att tinga en hundvalp eller lägga en handpennig på en bil men just hästar verkar vara svårare.
Även om köparen sagt att dom ska betala hela eller delar av besiktningen är det aldrig någon garanti.
En besiktning gäller väl en månad iaf och finns det dessutom plåtar på att hästen är fräsch tar det längre än så innan det förändras. Men är det så du vill göra och köparna går med på det så visst. Jag tror dock det finns köpare som kommer drar sig ur affären rätt omgående.
1. Skulle jag sälja en häst och köparen kräver en besiktning för 7000 för så skulle inte jag stå för (hela) den kostnaden, iaf inte om hästen går igenom.
2. Om en ny ägare vill försäkra upp hästen är det väl inte säljaren som ska stå för den kostnaden utan köparen.
Ett namn som hästhandlarjävel antyder att du säljer rätt mycket hästar och jag kan förstå att du träffat på en massa knepiga köpare - nu är inte jag en av dom och handlar helst av säljare som tror mig utan att jag behöver betala för att bli trodd. Men oroa dig inte, jag köper sällan hästar och köpte en nyss (betalade cash samma dag hästen levererades, köptes osedd och obesiktad) så jag kommer inte handla av dig de närmsta 10 åren iaf
*kl*
Är det bara för mig det är i stort sett självklart att det blir budgivning om det finns flera likvärdiga spekulanter
/Camilla
Tycker det är självklart att den som först bjöd det utsatta priset ska ha hästen. Att komma på budgivning i efterhand känns fruktansvärt oseriöst och den som först la ett bud under utsatt pris får skylla sig själv.
Jag kan inte låta bli att undra vad TS svarade den person som var först med rätt pris när hon/han sa att jag köper hästen för det du begärt?
jag säljer till högstbjudande om ingen handpenning är lagd.
Jag anser att vill man ha en häst riktigt mkt så man bestämt sig så gör man slag i saken. Klart det alltid blir sura miner men så är det om man är velig.