Sv: Nu ska uppsägning göras Hjälp!
Nu ska ni får höra hur det gått! HERRE JÖSSES säger jag bara.
Det börja med att jag ringde o berätta om att jag kommer flytta min(a) till ett annat ställe pga att jag vill ha bättre träningsmöjligheter osv. Inget problem så långt. Vi prata rent allmänt ett tag till o la på lurn.
X antal timmar senare så får jag ett sms där det står: "Tack för den här tiden,hoppas vi kan hålla kontakten. Ta hand om dig. Kram!" PUUUST dom tog det bra, va har jag oroat mig för?
Ytterligare X antal timmar senare: Får ett sms till: " Vi har låst sadelkammaren o gömt om nyckeln o du kommer inte in där för vi har en del att diskutera" Telefonen ringer o i telefonen e en rabiat hyresvärd: "Du e en j-a lögnare, du flyttar i från det finaste stallet i hela länet,du måste hata mig som gör såhär osv osv"
Jag e otroligt duktig o behåller lugnet frågar vad det e frågan om? Varför det helt plötsligt blivit såhär när det för ett par timmar sen va bra. Till svar får jag absolut ingenting bara massa svordomar o hot om att dom ska göra livet surt för mig.
Jag har verkligen absolut ingen aning om hur det har blivit såhär. Jag har alltid betalat hyran i tid. Dessutom har jag ju den här månaden betalat alldeles för mkt. Jag har alltid skött om min häst. Jag har gått med på alla deras påhitt= hagbyten,boxbyten,byggt hagar,mockat åt deras hästar,hjälpt till på träningar som hästskötare m.m. Jag har för att va helt ärlig vart en rätt bra hyresgäst. Jag har aldrig snackat skit utan har jag tyckt ngt har jag försökt att säga det, vilket inte alltid varit så lätt med tanke på hur arga dom blir när dom får kritik.
Jag ordna med nyckeln till slut o nu e hästen flyttad o jag behöver aldrig mer sätta min fot där, vilket e jäkligt befriande.
Kan även tillägga att jag fick ett sms idag oxå där det stod: "Hoppas vi kan stryka ett streck över det här o fortsätta som vänner." Ska jag tolka det som en ursäkt?