Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är ju din tolkning att det är "tyket" - Han har förmodligen alltid stängslat med taggtråd- och ser det som ett effektivt stängsel.
Men en sådan kan vara öppningsbar trots att det står en stötta i mitten, givetvis nedslagen en bit i jorden för att ge stadga.
Ofta väljer man att "hänka" på ena sidan, samt använda sig av dubbla stolpar, så man helt sonika lyfter upp den ena stolpen,viker den åt sidan - och så har man enkelt en öppning att ta sig igenom...Ett mkt vanligt sätt att stänga av vägar på.
Det är det första du måste ta reda på OM det är en privatlagd väg -kan det vara fast den är oerhört gammal, eller om det rör sig om en gammal allmän väg - det är stor skillnad i hur lagarna sedan tolkas.
Att den är utsatt på karta betyder ej längre att det är en allmän väg, ngt som en del har för sig.
Jag hoppas för er bägges skull, att ni kan lösa det hela genom samtal.
Det är alltid tråkigt när folk har olika åsikter, men om man har förmågan att även kunna sätta sig in i andra männsikors tankar och funderingar så brukar man ha mycket lättare för att hitta godtagbara lösningar.
Har du nån aning om hur kan man ta reda på det? Är nämligen rätt säker på att det är en gammal "allfarväg" då den går att följa genom mångas marker.
Gamla allmännningar kan rivas upp, och nya beslut tas. vi har bla gjort så vad det gäller en gammal grustäckt (som varit allmänning), när grannfastigheten skulle säljas, så gjorde vi och ägaren en ändring så att vi enbart har rätt att nyttja den, alltås togs "allmänningen" bort.
Då har vi fått helt olika uppgifter du och jag. vi har på papper tillstånd att stänga av (med grind) en lång skogsväg i båda ändar, vilket gör den helt omöjlig att använda för andra än de utan tillstånd - då grindarna är placerade mitt på två broar över en bred å.
Detta gjordes pga en travtränare som körde sönder den fullständigt år efter år - och vem fick betala reperationerna - jo vi som "äger" vägen.
Konstigt att det är olika regler på olika ställen i landet
Jag tycker att det verkar lite psykopatvarning, en enstöring som plötsligt spärrar av en traktorväg med taggtråd. Han kan vara psykiskt sjuk och känna sig förföljd, därav denna handling, är det så kan han känna sig hotad om han kontaktas, har han vapen hemma?
Givetvis får man stänga av med bom på privat skogsväg. Men syftet är då i första hand att stänga ute motorfordon. Man kan inte hindra att folk går och rider där. Om ni skulle få klagomål på att det inte är möjligt att gå där, kanske ni får ordna något sätt att komma runt. Vem vet?
I mina trakter är åkning med motorcross på skogsvägar ett problem, vilket givetvis leder till att skogsägare stänger av med bom + att de lägger ut stora stenar och liknande så att det inte går att köra runt bommen med cross och tyvärr inte rida heller. Det blir tråkigt, men begripligt.
Hälsning Maja
Ehhhh???
Jag hoppas du skojar med oss?
För annars får du verkligen ge dig ! Släng alla dåliga deckare du förmodligen har läst
Vägar stängs av ofta, utan att man behöver vara psyksjuk, eller farlig för andra även om man har vapenlicens
Jag har tex sett uppspända trådar som är totalt livsfarliga om man rider. Sådana tramserier klipper jag helt sonika ner.