Hur är din häst försäkrad?

Sv: Hur är din häst försäkrad?

Fast de har inte skrivit direkt mer info i dem? Eller började de för mer än ett år sen?

Jag gillar att IF försöker hålla det enkelt och begripligt, men det där bonussystemet är faktiskt ganska otydligt. Tog mig ett tag att få kläm på det och då har jag ju ändå stoor vana av att lusläsa villkor.

Sen, skydda sig kan man aldrig, bara kolla här på buke när folk är förbannade på bolaget, för de inte ersatt någonting,s om ju står svart på vitt i villkoren att de inte gör.. Så, få alla nöjda går nog inte.

Däremot borde handläggarna få order om att muntligen informera om bonussystemet, att det kan bli både dyrare och billigare. Det gör de nämligen inte, och då vet ju folk just den delen även om de inte ids läsa villkoren? (Som är bland de enklaste på marknaden anser jag, förutom just bonusdelen)

Har Agria på min gamling (27 år). Nu endast A2, Begränsad Veterinärvård, 60 000 kr.
Kostar drygt 300 kr/år.
Än så länge har han bara använt försäkring en gång. Det var i januari i år då han fick en svår förstoppning med intensivvård och 7 dagar på Ultuna.:( Då gick försäkringen in och betalde det mesta. :bow: Men inte alla hältbesök på kliniken...:mad:

Bra ide`att vi säjare faktiskt nämner bonus systemet, det slarvar vi med...
Tycker det är så mycket ändå vi inf om, så just det glöms bort:o
Ska försöka tänka på det från och med nu!
Det är ju enklare nu när man börjar på 0 sedan beror de alltså på skador om man får bonus eller malus, låttare att förstå.

Ja precis, räcker ju med att säga att 'priset för din försäkring som vi diskuterat här är 1000 kr. Sen kan det bli upp till 24% billigare eller 24% dyrare över fyra år, beroende på om djuret behöver använda försäkringen eller ej. Varje år du behövt använda blir det 8% dyrare, och varje år du inte behövt använda blir det 8% billigare'. Det borde folk fatta, tror jag :devil:

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 438
Senast: Grazing
·
Ekonomi & Juridik Ska besikta en häst. 5 år ingen skadehistorik. Den var röntgad som 3 årings UA. Export. Fått plåtar och godkända av egen vet. Säljes av...
Svar
15
· Visningar
1 437
Hästmänniskan Hej! Hittat en trevlig 5 åring som jag varit och provridit. Är intresserad men den är inte billig heller (enligt mig… 150”). Ägaren...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 578
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 573
Senast: morgaine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar