kl
jag skulle i alla fall ha blivit enormt besviken och frustrerad och i krigsstigen OM jag hade sålt hästen, kanske min egna uppfödning!? och de ville "reklamera" / delar av hästen/dvs prissänkning... och jag då ville ta tillbaka den i stället. Och Är villig att göra det för köpesumman, veterinärvården (att förutsätta att hon kontaktade mig innan de började med op, för det är ju liksom ett krav i reklamationsdelen att man hör av sig NÄR felet uppdagas..)dvs utlägg för op och vet vård. Utan att bråka.
DET kanske är så att man hellre köper tillbaka och äger hästen för eget bruk än att ger tillbaka pengar för den/ för den kanske är mer värd (än det köpare vill dra av) FÖR EN SJÄLV. Känslomässigt!
För får man verkligen göra så? Att säga jag vill reklamera varan, men jag vill inte ha en "ny" eller pengarna tillbaka? jag VILL HA denna som är trasig men mkt billigare?? Tror inte att det kan vara hållbart när man blivit erbjuden en full kompensation. Visst andra säljare kanske hellre går med på en prissänkning bara för att de inte har tid, råd, plats att ta tillbaka hästen ...
Ja jag vet inte.
Jag har själv fått stå för försäkringsmiss, eller vad man ska kalla köparens snålhet...
där allt täckte för jag hade fixat en ord försäkring mot dolda fel för att JAG SKULLE VARA SÄKER...men köparen försäkrade aldrig upp hästen till vad hon tyckte han ar värd. Men när han blev sjuk då var han minsann värd mer än hon värderat vid försäkringen.....och det fick jag ta.
För att jag var för snäll och godtrogen
Så jag är avogt inställd i förväg mot köpare, och här verkar det ju vara en reko säljare ?! (men jag kasnke har fel)också vilket gör mig mer ledsen...