Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Var ju tyvärr tvungen att lämna tillbaka den fina 1-åringen pga cystor i båda lårbenen.. Nu har jag hittat en ny häst, en 3-åring den...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 785
  • Låst
Dressyr Jag ska precis köpa mig en dressyrsadel och står inför ett dilemma skulle man kunna säga. Jag vet inte vad för sadel jag ska välja...
Svar
18
· Visningar
2 243
Senast: gazira
·
M
  • Låst
Dressyr Hej Har sökt runt lite men inte hittat om det är tillåtet att tävla Regional dressyr i ridstövel med snörning på vristen? Jag vet att...
Svar
2
· Visningar
1 028
Senast: PrinceFair
·
Dressyr Har en kompis som förtvivlat är på jakt efter en kandarstång med korta skänklar (5 cm), rakt eller med liten tungfrihet och 14,5 cm...
Svar
5
· Visningar
1 100
Senast: Fredag
·
  • Låst
Dressyr Vad står det som mål för dressyren? Ordagrannt, alltså det där om att hästen ska vara lydig och angenäm att rida utan synlig...
Svar
3
· Visningar
748
Senast: majliselotten
·
Dressyr Jag som aldrig klippt en häst själv förut... Jag funderar på att köpa Julas klippmaskin eftersom jag läst här att den ska vara prisvärd...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
6 243
Senast: Angeelina
·
M
Dressyr Får man ha short chapps på tävling??????? ja har ganska stora vader så hittar inga stövlar :cry: eller ja hitta ett par för 2500 uch...
Svar
15
· Visningar
1 507
F
Dressyr Nån som känner till var man hittar träns av detta märke? Jag har ett som jag köpt för länge av en kompis som köpt fel stl på någon...
Svar
6
· Visningar
943
Senast: flashlight
·
F
Dressyr Nu har jag börjat fundera på att köpa en egen dressyrhäst efter att ha haft två foderhästar jag inte trivts med. Jag vill köpa en...
2
Svar
27
· Visningar
7 410
Senast: malinsky
·
T
Dressyr Nu har jag bestämt mig att jag bara måste måste köpa ett brunt Döbert kandar med vit fodring till Didrik. Fyller år snart så om jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 748
Senast: taavis
·
M
Dressyr Hjälp mig... Vilken höjd på dressyrbågen ska jag beställa på mina nya ridstövlar!? Det finns 6,7,8 cm på bågen att välja mellan...
Svar
12
· Visningar
1 867
Senast: Magini
·
C
Dressyr Hej är det någon som vet lite om dessa sadlar , är inne på att köpa en :love: tacksam för alla svar ;)
Svar
6
· Visningar
1 554
Senast: Crona
·
W
Dressyr Jag rider idag på pelhamstång, detta för att hon "sränger av" på andra bett. Vissa säger att de inte kan arbeta ordentligt på detta...
Svar
7
· Visningar
1 126
Senast: remmis
·
Dressyr Härom dagen när jag red lektion för min dressyrtränare så insåg jag att efter snart fyra år för denna tränare har jag fortfarande inte...
2
Svar
24
· Visningar
2 455
C
Dressyr Hej alla dressyrryttare Jag som är hoppryttare kan inte riktigt förstå varför ni dressyrryttare använder lindor istället för benskydd...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 592
Senast: Paxido
·
Dressyr Har klurat lite. ska den verkligen vara absolut 2-takt? Menar nu en häst som uppfattas ren- utan att studera stillbilder. för mig är...
2
Svar
36
· Visningar
3 498
Senast: Anna_
·
Dressyr Någon som har denna sadel? Erfarenheter av den? Jag funderar på att köpa en till min pålle men är lite osäker på hur bra man sitter i...
Svar
3
· Visningar
1 304
Senast: hanoirocks
·
Dressyr Jag älskar egentligen min dressyrsadel, har en Crown Jessica, men har börjat fundera över att jag kanske vill ha en ny.. Min sadel är...
Svar
10
· Visningar
1 002
Senast: MiniLi
·
  • Låst
Dressyr Eftersom dressyrnissar alltid ska ha perfekt och ren, fläckfri utrustning så tänkte att det skulle behövas en tråd om lädervård, där man...
Svar
8
· Visningar
1 593
Senast: break_a_leg
·
K
Dressyr Nu blir de säkert lite fumligt skrivet här men ska försöka förklara hur ja menar. Om ni har en häst som kan i princip gå LB och ni ska...
Svar
6
· Visningar
1 457
Senast: klabbarparn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka