Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack för råden o här kommer lite fler frågor
Måste man hoppa uppsuttet även om man hoppas på att kvala till championaten i dressyr?
Går det bra att hoppa i dressyrsadel, jag har ingen hoppsadel och ekonomin är lite urholkad just nu så det blir nog kämpigt att lägga pengar på en till sadel när jag dessutom är mest intresserad av att dressyra..
Visst är det kul att dom utvecklas hela tiden, man lär sig nya saker själv med
Får du bara ordning på dina 4or och 5or så kommer det ju bli hur bra som hellst då Vilka klasser har du hunnit prova? Har du funderat på någon ny tränare nu när P blir borta ett tag? Möjligen den andra P som jag har för mig att du har tränat för förr?? Har du lagt ut några filmer från starterna som jag har missat?
Du är så välkommen att komma o kika, vi står numer i ett jätte mysigt litet stall i Nykvarn och här har vi faktiskt en belyst ridbana, så skönt. Känns nästan som en förutsättning, den här lilla är ju inte som Super än, som man bara kunde kasta in i transporten och åka med.
Tycker som sagt att det är väldigt intressant detta med exteriör, hur mycket det påverkar. Jag menar man kan ju se jätte snygga hästar med medioker gång och sedan kommer det en kamel som rör sig som jag vet inte vad och naturligtvis tvärtom.. Vad är det i exteriören som skapar tex en väldigt luftig gång, styrs det väldigt mycket av längden på kotorna eller vad? Nu kanske det blir lite ot men det är ju min tråd så det kanske inte spelar någon roll..
Det är främst att hästen har en djup, liggande bog som ger den möjlighet att få upp fronten. Sedan att hästen är korrekt vinklad i hasen för att kunna sätta sig optimalt.
Långa koter ger oftast en mjukare gång än korta men man kan istället få problem med hållbarheten. Lagom är nog bäst!
Ja på 4-årskvaliten måste du visa uppsutten hoppning för att kvala till championatet.
Man måste bara hoppa uppsuttet om man vill kvala till championatet i hoppning, men det kanske var det du menade? TS ville ju kvala i dressyr...
Träningen var verkligen kanon! Får förhoppningsvis bilder och film från en kompis snart.