Jag har köpt en ny liten (förhoppningsvis) dressyrstjärna!

Sv: Jag har köpt en ny liten (förhoppningsvis) dressyrstjärna!

Hingstig...nä det kan jag inte påstå att hon är men det är inte första gången jag får höra att hon ser ut som en hingst...:D På Strömsholm i somras så var de fler som sa det när hon blåste upp sig i boxen och stäppade runt där...:angel:

Jag tycker det låter som att han inte fattade vad du menade första gången och att han blev lite sur när du satte lite mer press. Känner igen det från Miss Hedwig... Men du verkar ju ha löst det på ett jättebra sätt och avslutade det hela med att han lyckades och fick känna sig duktig! Använd bara ditt sunda förnuft, du är ju en väldigt duktig ryttare och kommer klara det här galant. Kom ihåg bara att när unghästar krånglar lite så beror det oftast på att de helt enkelt inte förstår vad du vill. Ta det lugnt och ge honom tid att förstå samt sätt inte för mycket press på honom.

PS. Började inte med sidförande på Hedwig förrän hon var fyra. Innan var det mest bara att lära sig att skritta trava och galoppera på hjälperna.
När jag började med sidförande hade jag en skitsur häst som bara gick rakt fram stel som en pinne...:devil: "Kärringen vill något...jag fattar noll men gör väl som jag själv tycker verkar bra..."

Nu gör hon jättefina skänkelvikningar!:love:

Tja han är ju snart 4 ;)

Har låtit han få lite semester och longerade honom lite lätt bara i tisdags. I dag red jag för första gången på en vecka och det gick jättebra, ställde inga krav alls men han var jättepigg. :)

Jag önskade ju att min nästa häst skulle ha framåtbjudning och nu verkar jag ha fått för mina synder :rofl:

kl

Vilken sötis :) Han ser fin ut i extriören! OCh söta ponnyöron :love:

*väntar på gångartsbilder*

Liknande trådar

Gnägg Lilla Kadde som jag visade upp här på buke för 6 år sedan. Ville så stolt visa upp min fina travare. Och trodde att jag skulle få en...
Svar
13
· Visningar
4 853
Senast: Varmblod90
·
F
Hästmänniskan Nu kanske det blir helt fel forum för detta, ber om ursäkt isåfall. Känner att jag behöver skriva av mig lite bara.. Från alldeles...
Svar
0
· Visningar
1 043
Senast: Fiachi
·
Hästmänniskan Lång tråd - men jag behöver komma i kontakt med fler som varit med om liknande. Hur Gör jag nu! Jag har i höstas köpt en jättesöt häst...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
15 963
Senast: Abova
·
E
Hästmänniskan Detta kommer bli ett lååångt inlägg... jag måste få skriva av mig.. kanske finns det någon som kan känna igen sig lite. Även om jag ännu...
2
Svar
24
· Visningar
3 598
Senast: ellan84
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V