Dåligt och dyrt hästköp

Sv: Dåligt och dyrt hästköp

Höger vad och vänster vad? Diagonalt eller parallelt?

Att han även är halt i vänster kan ju bero på att han överbelastat det benet för att avlasta benet med den lösa benbiten. Sådant kan sätta sig parallelt likaväl som diagonalt. Mycket av den anledningen man rekommenderar att inte bara linda skadat ben utan de friska med för att dessa inte skall skadas av överbelastningen.
 
Sv: Dåligt och dyrt hästköp

KL
Angående tidigare diskussion i tråden om huruvida djur ingår i konsumentköplagen utomlands så läste jag i ett examensarbete av en juridikstudent som granskat tvister vid hästköp att lantbruksdjur (hästar inräknade) är undantagna i Tyskland. Man har 6 veckor på sig att reklamera.

Vart hittade du examensarbetet, skulle gärna läsa det!
 

Liknande trådar

Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
4
· Visningar
596
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 395
Ekonomi & Juridik Hej. ny här . Har funderingar angående reklamation av häst. Låter ha osagt om jag är köpare eller säljare men. Hästen gårdsbesiktas UA...
15 16 17
Svar
329
· Visningar
33 801
Senast: Lobelia
·
Hästvård Har en 6-årig hopphäst som skulle in på vet check i slutet av okt. Strax innan var hon väldigt konstig på en hoppträning. Studsade...
2
Svar
20
· Visningar
3 554
Senast: hastis1234
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp