Köpa dressyrhäst-Varifrån? Privatperson?? försäljningsstall??Rekommendation?

Sv: Köpa dressyrhäst-Varifrån? Privatperson?? försäljningsstall??Rekommendation?

jaha, har sett hästar på annons som har placerat sig bra i La och som kostat just mellan 70-100 000.
Men men. Hur mkt skulle du säga att man får betala för en sån häst då?
Och vad får man för häst (mellan 6-12) för max 100 000?

Sv: Köpa dressyrhäst-Varifrån? Privatperson?? försäljningsstall??Rekommendation?

Övre LA betyder LA5-LA6. Med placeringar där skulle jag säga 100-150.000 för häst som kanske har kapacitet för Msv.
(jag sålde precis en 6-åring med vinster tom LA4 för 240.000 men då har den kapacitet för mycket mer och med bra stam).

Häst mellan 70-100.000 får du en trevlig häst med starter tom Msv (men ej placeringar).

Men du kan säkert göra klipp, men då tror jag att du ska hitta privatannonser.

/Malin

Övre LA betyder LA5-LA6. Med placeringar där skulle jag säga 100-150.000 för häst som kanske har kapacitet för Msv.
(jag sålde precis en 6-åring med vinster tom LA4 för 240.000 men då har den kapacitet för mycket mer och med bra stam).

Häst mellan 70-100.000 får du en trevlig häst med starter tom Msv (men ej placeringar).

Men du kan säkert göra klipp, men då tror jag att du ska hitta privatannonser.

/Malin

Okej, det kanske inte var de övre LA klasserna elelr så var det ett "klipp" för de va just i privatannonser jag hittade dem.
Men kan man inte få en häst som fått placeringar i de lägre LA-klasserna för 70-100 000? Kanske upp till LA:3, LA:4 tror du?

Jo det tror jag nog att du kan hitta.
Jag hade absolut skrivit en köpes-annons med mina önskemål och så kan du ju skriva max x antal mil från din hemort och se vad du får för svar.
Lycka till!

Tack! !

Skulle jag köpa häst idag skulle jag ta hjälp av mina tränare och annat kunnigt folk. Rekommendationer alltså.

Min häst köpte jag via en egen "önskas köpa" annons - och jag är mer än nöjd kan jag säga :love:

Skulle jag köpa häst idag skulle jag ta hjälp av mina tränare och annat kunnigt folk. Rekommendationer alltså.

Min häst köpte jag via en egen "önskas köpa" annons - och jag är mer än nöjd kan jag säga :love:

Fast jag vet mer än en som blivit lurade av sina tränare i både hopp och dressyr , tränaren får procent åt båda håll för att skaffa fram en häst visserligen inget fel i det men det missbrukas rätt friskt tyvärr.

Ok, alla kanske inte har turen att ha sådana tränare som jag. De skulle aldrig lura mig. Men känner man en tränare väl så blir det ju *förhoppningsvis* annorlunda - sen om de får procent på försäljningen är ju en annan sak, bara man inte blir lurad!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag blir mer och mer säker på att jag vill ta upp hästeriet igen. Jag sålde min häst 2010 och har sedan dess mer eller mindre varit helt...
2
Svar
30
· Visningar
3 854
Senast: Sporthorse
·
Ekonomi & Juridik Ja, vad är egentligen "bäst" om man nu kan säga så? Kan direkt tillägga att jag läser juridik (nej, inte jurist, för det läser man på...
2
Svar
26
· Visningar
4 565
Senast: Kirie
·
Ekonomi & Juridik Sitter ganska ofta och kollar på HästNet och liknande :D Inte för att jag ska köpa häst precis i morgon, men ändå, förhoppningsvis inom...
2
Svar
26
· Visningar
4 641
Avel Satt och tänkte på ponnyer jag haft kontakt med tidigare, alltså inte sådana jag rider eller har ridit så ofta och så. Kom särskilt att...
2
Svar
25
· Visningar
3 101

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025

Hästrelaterat