Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vet inte på vilket sätt du tycker att @DressageNerd s tips är ngt negativt vilket ditt svar känns som du tolkar det ?Men vad får dig att tro att jag inte skulle kunna komma ngnvart bara för att jag varit ifrån ridningen några år? Känns som ett trist synsätt.
Själv tänker jag att eventuellt harvande eller inte beror mer på hur upplägget blir med den nya hästen.
TackJag tror inte du behöver bekymra dig för det. Ts var en duktig ryttare och är ung och i bra form så jag är säker på att hon kommer igång snabbt.
Det var ju inte 20 år sen håll på
Jag tyckte det var lite märkligt att skriva att en unghäst bara skulle harvas runt och tappa i värde?Jag vet inte på vilket sätt du tycker att @DressageNerd s tips är ngt negativt vilket ditt svar känns som du tolkar det ?
Är väl ingen som nedskriver din förmåga osv den vet ju ingen nåt om för den delen? Tycker Dressagenörd bara svarat vettigt utifrån bra motivering och jag tänker liknande . Hur du sen själv väljer utifrån dig själv måste ju givetvis vara utifrån just din egen bedömning och vad du själv vill . Det är väl inga konstigheter ? Vad jag ser har Dressagenörd öht inte värderat dina förmågor utan bara erbjudit en vettig reflektion i sammanhanget då du illustrerar att du öht inte vet om en läromästare eller en oinriden 2 åring ska vara ditt val efter många års uppehåll och nu är du sugen att satsa igen osv ?
SWBs postlåda?Jo och man kan ju ha anslutit till BT redan vid registreringsansökan även om den inte är med i blup än.
Om du har mycket tid - så kan du leta i SWB's postlåda där finns alla reg ansökningar med.
SWBs postlåda?
Men då kanske det är sånt som segar. Får fråga säljaren!
Tack! Det visste jag inte!SWB har på sin hemsida något de kallar postlådan. Där kan man se namnet på alla hästar som det kommit in passansökningar på som inte hunnit expedieras ännu.
Men vad får dig att tro att jag inte skulle kunna komma ngnvart bara för att jag varit ifrån ridningen några år? Känns som ett trist synsätt.
Själv tänker jag att eventuellt harvande eller inte beror mer på hur upplägget blir med den nya hästen.
Tack för att du förtydligade. Jag hade nog inte reagerat alls om du uttryckt dig som du gjorde nu!Jag vet ju ej utifrån denna tråd något alls om din ridförmåga, utan jag utgick från att du är en helt vanlig amatör som ridit och tävlat tidigare men som ej ridit in och utbildat unghästar i någon större skala.
Att utbilda unghästar är ju en värld i sig, man kan rida svåra klasser utan att vara duktig på unghästar - och däri grundade sig mitt tips. Speciellt eftersom du nämnde så unga som 2-4-åringar.
Är man väldigt säker på sin sak och vad man vill ha är det sällan man ser trådar här på buke där man frågar helt främmande människor om vad de tycker man skall ha för häst. Erfarna unghästutbildare brukar sällan fråga om det är lämpligt att köpa en unghäst.
Mitt resonemang var i all välmening men faller det inte på läppen så beklagar jag, du behöver inte besväras mer av mina tankar och råd framöver.