Vågar jag?

Sv: Vågar jag?

Så kan vi inte ha det. Vänta lite så ska jag fixa till det så att du får skrämselhicka igen. :devil:

:rofl:

:rofl: Håller med dig! Är det inte typiskt dressyrfjollor att vara utseendefixerade? :angel:

Du kanske är hoppryttare i grund och botten fast du inte vet om det :bow:

Sant det, jag är ju omskolad hoppryttare. :p Hoppar inget längre dock, vågar inte efter en krasch. :p

hallonsoda tog me en maskin så klippte ja min ponny nästan själv haha han blev rätt fin faktist men usch vad naken han kändes men han tyckte nog de va rätt skönt faktist. funderar på att klippa den här också.

Men då måste jag bara fråga, hur klipper jag min tjocke valack så att han ser smal och smärt ut? Eller stoet, så att hon ser högställd och långbent ut? ;)

Men då måste jag bara fråga, hur klipper jag min tjocke valack så att han ser smal och smärt ut? Eller stoet, så att hon ser högställd och långbent ut? ;)

Jadu. vissa går nog inte med ngra medel i världen att omvandla med hjälp av en prydlig klippning. :D

dock är det ju onödigt att göra ngt värre om man kan undvika det :D

Tycker det ser helt ok ut, lite mycket fram vid bakbenen bara.

Många av svaren här är ju helt.. jag vet inte vad. Så trevliga folk kan vara då. Jag skulle aldrig klippa en häst mer än nödvändigt bara för att få det att se ''bra'' ut. (fast kanske kolla lite på bilder efter vad som var normalt.. eller klippa mönster för att vara riktigt orginell.. :devil: )
Men så är jag ju ingen dressyrfjolla heller.. :angel:

Angående klippning har jag kommit till insikt att bara helklipp gäller, får rysningar av halvklippta hästar. En sak om man inte vill täcka sin häst och klipper som du gjort. Ska man ändå ha täcke (vilket de flesta har) klipper jag absolut hela och har ett tjockare täcke istället.
Mina helklippta hästar har aldrig haft halstäcke och då har jag ändå haft några som är riktigt frusna. de har klarat sig utmärkt med vanligt vintertäcke!
Att klippa benen är svårt, tog många år innan jag vågade mig på det. Det fyller dessutom ingen funktion förutom att vara snyggt, håret på benen skyddar åndå en hel del.
Däremot klipper jag alltid halva huvudet dvs ganscherna och undersidan (tänk er en linje från baksidan av örat ner till mungipan, så skarven döljs av träns/grimmans sidostycke)
Att klippa hela är mkt lättare än mönsterklippning, bara att köra på!
Ang prisvärda klippmaskiner har dom en liten Moser på B*****s i T-ryd som är fantasiskt prisvärd! Klarar att klippa en häst utan problem (tar lite tid) och är perfekt till småpillet och nyper aldrig i vecken! Jag har förvisso en stor klippare med men om jag bara hade haft en häst som skall klippas 1-2 ggr om året gör att det är värt att lägga så mkt mindre pengar på den lilla maskinen. Den har dessutom "fasta" skär (över/underskär sitter ihop så man tar av hela skäret vid rengöring) och man slipper då skärinställnig som kan vara krångligt!!!
Lycka till!

äh,de e bara att klippa kanterna fösvinner på två veckor,men du kanske inte ska klippa dagen innan tävling ;)

vart nånstans beställde du den? :) hur billig som helst ju!

Liknande trådar

Utrustning Jag letar en sladdlös tyst klippmaskin till min häst. Det har tagit en stunds träning innan han har tyckt att det är ok att bli klippt...
2
Svar
21
· Visningar
2 180
Senast: mysboll
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 499
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är så jävla mycket som är sjukt och konstigt och äckligt i denhär världen. Och det är så jävla svårt att veta vad man ska tro på och...
2
Svar
35
· Visningar
2 089
Senast: LiviaFilippa
·
Utrustning Nu gav våran klippmaskin från Jula upp mitt under en klippning. Så därför måste en ny införskaffas. Har ni tips på någon bra modell...
Svar
14
· Visningar
1 189
Senast: Bri
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka