Vågar jag?

Sv: Vågar jag?

Men äsch, va pjåskiga ni är. :p Vi har bevisat idag att det inte alls är som du skriver, att det påverkar helhetsintrycket och hur han rör sig. Vi slog poängrekord i både LA:1 och LB:1 idag. :p

Hela hästen ska klippas, ni behöver inte oroa er. Jag skämdes innan, men när jag ser era reaktioner så kan jag inte bara annat än skratta. :rofl: Inte åt eländet, utan åt hur utseendefixerade vi dressyrfjollor är. :D

Orginellt ;) Gillar bågen upp på rumpan, framhäver magen på något sätt.

Fast jag ska inte säga något, har aldrig klippt häst själv :p

åh ja så hemska var det inte, har sett värre! speciellt inte med tanke på att det var första gången... men håller med om att du borde helklippa, hästen avger knaptt ngn värme från halsen så bekymra dig om halstäcke. Hur gick det nu på KM?

Fick 55,8% i LA:1an, trots att han höll på att kicka mig ut sadeln två gånger. :angel: Och det är bättre än nånsin förut, så det är ju påväg uppåt. :)
I LB:1an fick jag 64,5% och kom tvåa. Poängrekord där också! :banana:

Fick 55,8% i LA:1an, trots att han höll på att kicka mig ut sadeln två gånger. :angel: Och det är bättre än nånsin förut, så det är ju påväg uppåt. :)
I LB:1an fick jag 64,5% och kom tvåa. Poängrekord där också! :banana:

Kul :)

fin häst, men du bör klippa bättre..
eller hela. :)
annars jätte fin verkligen.

Men äsch, va pjåskiga ni är. :p Vi har bevisat idag att det inte alls är som du skriver, att det påverkar helhetsintrycket och hur han rör sig. Vi slog poängrekord i både LA:1 och LB:1 idag. :p

Hela hästen ska klippas, ni behöver inte oroa er. Jag skämdes innan, men när jag ser era reaktioner så kan jag inte bara annat än skratta. :rofl: Inte åt eländet, utan åt hur utseendefixerade vi dressyrfjollor är. :D

då hade du vunnit med en bättre klippning! :devil:

skämt åsido så är jag inte särskilt utseendefixerad alls, varken i fråga om prylar på mig själv eller hästen. skrattar ofta åt folk här som är det :angel:
dock tycker jag att hästen bör ha ngn slags värdighet krakarna, när man väljer att klippa dom. om inte annat så tar jag väl LITE stolthet i att själv inte visa min dåliga koordination eller brist på estetisk känsla svart på vitt :D
Nä men seriöst -även om du gillar dina poäng idag, så jag lovar att jag inte fabricerar. Det stör helhetsintrycket av hästen rent generellt ngt oerhört, om linjerna är helt åt h-te. Ok om du hade haft en brun häst. men nu har du en FUX. där varje sneddrag syns. PLÅGSAMT tydligt.
så ta fram saxen och hmm. polera lite i morgon söndag. vill ha rapport sen!
:devil:

Senast ändrad:

Men kan du inte läsa eller. :devil: Jag har redan sagt att allt ska bort. :D Han svettades ändå, så det är lika bra att ta allt...

Jag tycker det var väldigt fint :) Men jag är också helt borta när det kommer till klippmaskiner :o Ska snart ut och försöka klippa min ena lite, hon kommer att se för jävlig ut. Men jag ska inte tävla och har inga grannar. ;)

Men kan du inte läsa eller. :devil: Jag har redan sagt att allt ska bort. :D Han svettades ändå, så det är lika bra att ta allt...

Jodå jag har läst det! :devil: Jag var ändå tvungen att påpeka att du skulle klippt noggrannare eller klippt hela DIREKT - innan KM! :devil:

:rofl:

jag tycker du ska klippa hela. ;) var maksinen bra förresten?? jag skulle behöva köpa en ny för den jag har klipper så fult nu, blir himla randigt och den blir varm efter 10 minuter....

Den är super i förhållande till priset. Jag har klippt med min flera gånger och resultatet blir förbluffande bra!

F.t har jag stallets snyggaste klippning trots mga märkesmaskiner ;) (men det beror ju också på att mina skär är helt nya)

Däremot så är det def inte den tystaste på marknaden. Men det är heller inte överdrivet högt. Det är så att man gärna står ut med tanke på priset.

ja det spelar egt ingen roll om den låter, blir jag tvungen att klippa arrow så måste han ändå drogas.... och den andra får tussar i öronen och bryr sig inte så mkt.

kan du klippa hela hästen utan att den blir för varm?

Du var lite sen med att påpeka det då. :devil:

Nu har jag klippt hela, men jag måste finslipa lite imorgon när jag kan få hjälp... Svårt vid huvudet!

klippt2a.jpg

Centaur> Jag är nöjd med den! Som Saigon säger så är den inte jättetyst, men det är inte så att jag tänker på det efter ett tag ändå.
Nu gör ju jag visserligen stopp för att tänka till hur jag ska klippa och hur det ser ut (nybörjare som man är :angel: ) men den har inte blivit så varm att den kunnat bränna honom nån gång! Jag känner på den då och då och är väldigt noga med att hålla koll på det.

såg ju fint ut! :)

ett tips, klipp huvudet till där sidostyckena på tränset ligger, det blir snyggast.

Om jag får det så, han är lite kinkig med huvudet. :angel:

Om jag har medhjälpare imorgon, hur är lättast att göra då? Tränsa och klippa efter sidostyckena?

Om jag får det så, han är lite kinkig med huvudet. :angel:

Om jag har medhjälpare imorgon, hur är lättast att göra då? Tränsa och klippa efter sidostyckena?

hästarna har ju ett sånt ben som motsvarar våra kindben, (tror jag) det är iaf fall de benen man justerar höjden på noggrimman efter, ha dem benen som riktmärke hur långt upp du ska klippa, så slipper du tränsa!

Lycka till!!

precis! dom syns rätt bra så det lär inte vara några problem.

använd tussar i öronen och kanske muta med godis? akta så det inte flyger hår i hans ögon.

Tussar i öronen är helt omöjligt, han är jättekänslig om sina öron. Försökte få tussar i öronen på honom när jag skulle klippa i fredags, men det slutade bara med att han tjongade huvudet i taket och kom utom räckhåll för mig. :crazy:
Tack för tipsen, får kolla imorgon eller ikväll och planera lite. :bow:

ja det spelar egt ingen roll om den låter, blir jag tvungen att klippa arrow så måste han ändå drogas.... och den andra får tussar i öronen och bryr sig inte så mkt.

kan du klippa hela hästen utan att den blir för varm?

Ja då. Men jag är otroligt nogrann med att stanna och smörja regelbundet. I samband med det låter jag den vila någon minut också medan jag ser över det jag klippt hittills. Jag är ocskå väldigt nogrann med att se till att skären är rätt spända. Lyssnar noga så att den låter gå lagom tungt. Och den har inte ens haft antydan till att bli för varm.

Och det går fort att klippa med den och det blir j-kligt snyggt.

Får man fråga vad den kostar? =) Hittar den inte på sidan..

De varierar priset mellan 995 och 1495. Just nu har de kampanjpris på 995. Hur länge det gäller vet jag inte.

Liknande trådar

Utrustning Jag letar en sladdlös tyst klippmaskin till min häst. Det har tagit en stunds träning innan han har tyckt att det är ok att bli klippt...
2
Svar
21
· Visningar
2 180
Senast: mysboll
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 499
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är så jävla mycket som är sjukt och konstigt och äckligt i denhär världen. Och det är så jävla svårt att veta vad man ska tro på och...
2
Svar
35
· Visningar
2 089
Senast: LiviaFilippa
·
Utrustning Nu gav våran klippmaskin från Jula upp mitt under en klippning. Så därför måste en ny införskaffas. Har ni tips på någon bra modell...
Svar
14
· Visningar
1 189
Senast: Bri
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025