Vilket pannband ska jag välja?!

Sv: Vilket pannband ska jag välja?!

Personligen vill jag bara ha svängda pannband med kristaller till ston. Jag tycker helt enkelt att det ser feminint ut, medan jag tycker klinkers ser mer maskulint ut. Har därför klinkers till hingsten och lite mer "bling" till hans dotter (kan dock inte hitta ett enda foto där pannbanden syns just nu...). Men det är som sagt bara vad jag tycker, och jag är även av uppfattningen att folk får ha det de själva gillar, så för min del "får" du ha precis vilket pannband du vill. ;)

(En liten parantes: Unghästen har dock ett fullkomligt gräsligt pannband med silverhjärtan och små blå stenar som satt på (det billiga, men faktiskt oväntat bra) tränset jag köpte till honom när han skulle ridas in. Ville inte att han skulle råka förstöra ett dyrt... Ska byta det innan han ska visa sig ute bland folk, men för en gångs skull passade det faktiskt på längden. Brukar annars alltid vara tvungen att byta alla pannband till samtliga hästar direkt pga. att de är för korta. Men rysligt är det. :D)

Victovie Ditt träns är ju bara :love: Det är ju lättare att egentligen köpa svart kandar om man har tänkt att hålla på o byta pannband o annat. haha. Men Attans att det inte går att blanda Döbert och OS . :P

Kan visa bilder på Didrik när han har OS-kandaret på sig så får ni se det.

Det går att blanda döbert och OS. man tänker inte på färgskillnaden så himla mkt, iaf inte när döberts bruna färg har mörknat efter lite användning, OS pannbanden är ju lite snyggare...:angel: meen om du är osäker på hur stor färgskiftningen är, köp ett Schumaker, prova att se hur det ser ut, och lämna tillbaka o köp ett Döbert om färgskiftningen blir för stor...

:idea:Vad glad jag blev när jag läste det. Så kommer jag nog göra.

Nancy Ja så kanske det är. Tror du att det ser lite fjolligt ut på min då? :rofl: Han var hingst ganska länge dessutom.

Det finns bara ETT riktigt pannband av dem fyra och det var nummer 3 från OS :love:

Victovie du är elak!
Fridas super snygga rundsydda döbertträns skriker att det bör vara så mycket mitt att det inte går att skrika mer :p ..skämt och sido, ÄLSKAR DET! :love: (men byt ut pannbandet till pannband nr3 som TS visade upp i tråden, skulle vara snyggt tror jag)

Men visst är det väl Forsynthias träns ? ;P

döbert har också en hel del strasspannband. mässingklinkers ala hg hör ju verkligen inte ihop med massa vitt foder...

mitt pannband ser ut såhär:
239.07004_edited.jpg

och det blänker så här mkt när solen ljuser på det!
http://s6.photobucket.com/albums/y220/xxwitchxx/?action=view&current=04-11-07311_edited.jpg

Oj, oj oj vad det blingade:love: cool bild!!

Jag tycker du ska ha två pannband. Ett med klinker till vardags och nr 2 av OS till tävling (med klara kristaller. Inte bruna.)

Jag tycker det är skitsnyggt med klinkers till vardags. Själv har jag bara en jättesuddig bild på min häst när hon har ett döbert med klinkers tagit från film och där syns ändå inte klinkersen. Men det finns en bild i en gammal tråd på Lektras nya häst när hon har samma träns på sig. Det är dösnyggt :love: Tyvärr kommer jag inte ihåg vad tråden hette men jag tror Centaur vet vilken bild jag menar.

ja sök på döbert så hittar du dom. tror det var i en tråd om breda nosgrimmor!

Victovie du är elak!
Fridas super snygga rundsydda döbertträns skriker att det bör vara så mycket mitt att det inte går att skrika mer :p ..skämt och sido, ÄLSKAR DET! :love: (men byt ut pannbandet till pannband nr3 som TS visade upp i tråden, skulle vara snyggt tror jag)

Hahaha, ja jag är jätte-elak just för att jag är så sjukt stolt över det :love:!!
Jo, kan tänka mig att nr.3 kan vara jättesnyggt, men jag sparar de pengarna till annat lite viktigare :D, man e ju inte direkt rik :pDock är det Forsythias träns, o inte Frida, men Frida är minst lika snygg i det :d

VAR har du köpt det jättefina pannbandet? :love:

i tyskland, men alla som säljer döbert kan ta in det, tex häst och ryttare i flyinge. :)

Liknande trådar

H
Dressyr En häst med bara vita hår i pannan måste väl passa bäst i mkt bling bling? Eller? Bruna hästen är de som ska ha pannbandet, han...
Svar
6
· Visningar
1 227
Senast: Salinero
·
H
Utrustning Köpte ett träns från danriders då den hade så snygg nosgrimma, trodde att den skulle passa perfekt med ett annat träsn där hemma, men...
Svar
3
· Visningar
792
Senast: iloveyou
·
Dressyr Hej! Tycker ni att detta tränset passar på min ponny? Jag har nämligen tänkt att börja träna/tävla på lätt nivå och då tänkte jag att...
2
Svar
26
· Visningar
2 677
Senast: Millan_gulligast
·
Utrustning Ja, jag hade först ett GG-pannband på Frida, men sen när vi skulle debutera Msv så bytte vi till ett Hööks-pannband då vi var rädda att...
2
Svar
24
· Visningar
2 158
Senast: Victovie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V