Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

S
Dressyr Hej! Jag har ett ganska jobbigt problem när jag rider. Jag har denne underbara häst, som jag känner mig SÅ lyckligt lottad att ha...
Svar
9
· Visningar
1 453
Senast: lektra
·
S
  • Låst
Dressyr vissa sadlar går det ju o värma om o ändra bomvidden. hur är det med en morris and nolan dressyrsadel. (nyare modell) är det möjligt...
Svar
3
· Visningar
1 223
E
Dressyr Jag skulle behöva tips och råd till hur man får bra bukt på sina armar. Dvs de vill gärna bli "raka". Jag vill att de ska vara böjda med...
Svar
11
· Visningar
1 393
Senast: Eleonore
·
S
Dressyr Min hopp-häst som jag hoppar cirka en meter med kan inte någon dressyr alls. Med en duktig dressyr ryttare kan han gå i form men med mig...
Svar
15
· Visningar
1 616
Senast: angelaL
·
Dressyr Är det någon som kan svara på hur bred i grader en Morris and Noland gold coll. är i bomvid norm= 30? Samt hur de är att rida i...
Svar
4
· Visningar
790
Senast: __Stilett__
·
Dressyr jag har hört att det inte ska vara tillåtet med pullarnosgrimma på dressyrtävlingar och nu undrar jag varför... är det någon här som...
Svar
1
· Visningar
833
G
Dressyr Jag blir helt galen! Jag har testat hur många olika märken och modeller som helst och ingen sadel passar. Den jag har nu är en Morris...
2
Svar
31
· Visningar
2 702
Senast: Garagefynd
·
Dressyr hej alla dressyrare!:bump: finns det någon här som har denna sadeln? isåfall vad tycker ni om den? Fördelar och nackdelar tack...
Svar
6
· Visningar
1 304
Dressyr Min hjälm har börjat ge mig blåsor i pannan :crazy:Så jag måste mao ha en ny hjälm! Jag har haft Horka fram tills nu men jag vill ha...
Svar
15
· Visningar
1 617
Senast: Jate Volim
·
Dressyr Har funderat på detta nu nästan en vecka... Min pålle har gått rätt så dåligt hemma nu ett tag och vi har tagit ett par steg bakåt...
Svar
4
· Visningar
998
Senast: Kratus
·
S
Dressyr vad heter modellen på denna crown dressyrsadel? jag kan inte se vad det står på lappen. Den är i kalvskinn. Vad tycker ni om denna...
Svar
3
· Visningar
1 246
Senast: __Stilett__
·
C
Dressyr Tänkte passa på å fråga er.. Jag har shortchaps och typ jodphurs (elr hur det stavas :D) i läder som ser ut som riktigt fina...
Svar
5
· Visningar
958
F
Dressyr Det har varit flera trådar bla på Klassisk om tygeltag och olika verkan. Men hur håller ni händerna? Tycker ni det är viktigt hur...
2
Svar
30
· Visningar
2 801
Senast: Extrem
·
X
Dressyr Vad har ni och hästen på er när ni tränar dressyr? Lägg ut en bild på en typisk outfit! Skriv gärna vad det är för grejer:)
2 3 4
Svar
66
· Visningar
18 009
Senast: Caroline87_eskilstuna
·
K
Dressyr Ska köpa ett kandar. Ska vara svart då sadeln är det. Är kandar som träns i storlekarna? isåfall i stl cob. ska ja ha med vit fodring...
Svar
17
· Visningar
1 615
Senast: Centaur
·
Dressyr Jag rider numera en äldre valack som är utbildad till och med Grand prix och tävlad till Int.1. Jag har ridit Ett godkänt lättCprogram...
2
Svar
21
· Visningar
2 781
Senast: Malinigbg
·
P
Dressyr Hur skulle ni beskriva följande skolor. Vad bygger egentligen deras grund i träningen på? * Spanska Ridskolan * Dr R Klimke *...
Svar
3
· Visningar
1 013
Senast: fio
·
B
Dressyr Hej alla kunniga hästmänniskor.Måste man knoppa manen på en lokal dressyrtävling??Tacksam för svar!!
Svar
4
· Visningar
918
Senast: Nellie
·
F
Dressyr Vad tycker och tror ni?? Kan man räta ut en krokig häst, få den att spåra, genom att rida i ett högre tempo? Är det ett "vinnande...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
4 250
Senast: bigganl
·
F
  • Låst
Dressyr Jag har funderat över att börja rida för en välutbildad tränare som kommer till ett stall en bit härifrån. Men har börjat tvivla då...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
8 267

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025

Hästrelaterat