Skulle ni rida för en tränare som tycker att graman och skarpa bett är bra lösningar?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Skulle ni rida för en tränare som tycker att graman och skarpa bett är bra lösnin

Du har kanske inte fått så många hästar som är sönderridna eller fullblod från bana??

Om det behövs en tillfällig nödlösning och du klarar av att hantera dessa hjälpmedel så är det absolut inget som förstör hästen.

Har det med saken att göra?
Måste man ha lång erfarenhet av just en sorts hästar bara för att veta att man kan kalra av en sak? :confused:

Och återigen ; jag har inte sagt att det förstör hästen, jag har sagt att jag tycker inte ryttaren är tillräckligt kunnig om den behöver det.

Sv: Skulle ni rida för en tränare som tycker att graman och skarpa bett är bra lösnin

Om du anser att du skulle klara av att rida till hästar med redan problem så tycker jag att du skall börja med det omedelbart.

Någon måste ju rida till dessa hästar, vem skall i så fall göra det??
Vem som rider dem/bör rida dem beror ju på hästen.

Jag säger inte att jag är världsbäst, jag vet bara att jag kan reda ut situationer utan att behöva ta till hjälpmedel (mer än möjligtvis första gångerna.)

Jag anser att bara för att man använder en graman på problemhästar så betyder det inte att man är en sämre ryttare. Hur vet du att den personen inte redan försökt alla dessa "tusen" sätt först??

Det vet jag inte, då jag utgick från det jag citerade från början.

Och om man nu har försökt dessa "tusen sätt" så kanske man bör be om hjälp innan man förstör hästen ännu mer. :crazy:

*kl*
Ordet graman verkar locka det sämsta ur många användare. Därför stänger jag tråden innan nivån hamnat under isen...

/B_A_L, moderator.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jag har ridit för det mesta dels med bett tills jag köpte min nuvarande häst. När jag började rida min häst så var han oerhört stark...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 116
Träning Hej! *lång tråd* Har nu uppkommit ännu ett problem med min unghäst f. 09 efter att ha insett att han har sadeltvång. Nu är det så...
Svar
18
· Visningar
2 864
Senast: Balahé
·
Ridning Jag är riktigt konfunderad. Är medryttare på en fullblodskorsning som gärna går med huvudet väldigt högt, han har alltid martingal. Jag...
Svar
6
· Visningar
1 548
Ridning Ja, hur hittar man dom? Kottas borde väl ändå räknas tycker jag med hans (feta) bakgrund... Men när vet man t ex vart han dyker upp...
2
Svar
29
· Visningar
4 991
Senast: Totola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar