F
flashlight
Sv: Skulle ni rida för en tränare som tycker att graman och skarpa bett är bra lösnin
Ja jag skulle aldrig våga chansa, jag tror det beror på okunnighet om ev konsekvenser faktiskt. Hur släpper du efter en graman om hästen hålls in med den för att inte kunna resa sig, men ändå lyckas, då ska det nog mirakel till om du ska lyckas släppa efter enbart på gramanen medan hästen är på väg upp. Sånt går blixtsnabbt och enbart det faktum att den hålls fast av gramanen när den börjar resa sig gör att den blir ur balans och kan gå omkull direkt. Men men
det är ju inte förbjudet så självklart gör folk som dom vill.....
Men nu var det ju just så att i detta fallet så kunde ryttaren förhindra en resning genom att ha graman då tycker jag det låter som att det kan vara en bra grej. Jag förutsätter att ryttaren kan rida med graman och där med släppa efter på gramanen exakt då det behövs. Kan man inte det kan det ju bli problem och då kan jag hålla med om att man inte bör rida med graman!
Ja jag skulle aldrig våga chansa, jag tror det beror på okunnighet om ev konsekvenser faktiskt. Hur släpper du efter en graman om hästen hålls in med den för att inte kunna resa sig, men ändå lyckas, då ska det nog mirakel till om du ska lyckas släppa efter enbart på gramanen medan hästen är på väg upp. Sånt går blixtsnabbt och enbart det faktum att den hålls fast av gramanen när den börjar resa sig gör att den blir ur balans och kan gå omkull direkt. Men men
det är ju inte förbjudet så självklart gör folk som dom vill.....