Sv: Skulle ni rida för en tränare som tycker att graman och skarpa bett är bra lösnin
Håller med om det. Som åskådare kan sånt vara svårt att se. Så jag själv hade nog gärna velat kolla på någon lektion, eventuellt tagit någon själv för att veta om det är värt att fortsätta med tränaren eller inte. Hon kanske har träningsmetoder som funkar bra för både mig och hästen. Men, som du också säger, måste man vara kritisk och kunna ifrågasätta om det är något man tycker verkar galet eller man helt enkelt inte tycker är rätt
Jag menade mer att det inte är så lätt att som åskådare bedömma hur vida gramanen eller det skarpa bettet behövdes. Tycker ofta att folk skaffar sig en uppfattning utan att egetnligen veta vad de snackar om. Fast jag håller med dig åxå, om ens tränare vill att man ska använda hjälptyglar / skarpa bett så måste han / hon kunna motivera det. Det är tyver många kallar sig tränare och undervisar fast de inte har kunskapen till det. Man måste vara kritisk när man väljer tränare.
Håller med om det. Som åskådare kan sånt vara svårt att se. Så jag själv hade nog gärna velat kolla på någon lektion, eventuellt tagit någon själv för att veta om det är värt att fortsätta med tränaren eller inte. Hon kanske har träningsmetoder som funkar bra för både mig och hästen. Men, som du också säger, måste man vara kritisk och kunna ifrågasätta om det är något man tycker verkar galet eller man helt enkelt inte tycker är rätt