Träningsutrustning

Sv: Träningsutrustning

*knapplån*

Det varierar lite hur vi ser ut när vi tränar men ungefär så här:

1samladtrav.jpg

galopp.jpg

tav.jpg

alta.jpg

Fast nu rider jag mest på detta bettet eller på hackamore.
Min Ecuyersadel har inte kommit än men jag har en Elisabeth så länge. Båda är svarta.
Rider jag inte i ridbyxor så har jag mjukisar på mig:D

vad är den bruna i mkh? Vad är det för stam och hur gammal är den, tävlar du något med den? Jätte fin:d

Tack!:D
Mankhöjd vet jag inte faktiskt, :angel: men skulle kunna gissa på att hon är runt 170cm.

Hon är 6 år, KWPN och är u. Riyocha (Welt Hit II (Weltmeyer) e: Pierrot (Concorde)
Hon har bara tävlat i hoppning men målet är att vi skall kunna tävla dressyr någon gång!:D

Så här kan vi se ut
stromsholm07.small.JPG

Jag:
Vit piké fråm Jacson
kritsträcks från Catago (gröna)
stövlar från Mountainhorse

Hedwig:
Svart morris & nolan dressyrsadel
träns???
vaniljgula benlindor från Mias
vaniljgult schabrak från granngården

(tränaren från Stömsholm ser ju väldigt snygg och välklädd ut men jag har ingen aning om vad det är för märken på hennes kläder..:))

Hihi!! Hon är bara 153 cm. Du kan väl lägga ut en bild på din pappas häst:love:

här är pappas nordis med mig på ryggen, hon är 162cm. en jätte trevlig dam. pappa rider western på henne o jag lånar henne ibland o rider dressyr på. då min häst var skadad tog jag med henne till min tränare som blev helst såld.. han satt upp o fcik till både piaff o passage;)
iza.jpg

Så här såg vi ut igår:

Klapp.jpg

Svarta och dystra! :D

Kan se ut så här också:

PICT0020.jpg

Senast ändrad:

här är pappas nordis med mig på ryggen, hon är 162cm. en jätte trevlig dam. pappa rider western på henne o jag lånar henne ibland o rider dressyr på. då min häst var skadad tog jag med henne till min tränare som blev helst såld.. han satt upp o fcik till både piaff o passage;)

Så fin:d Hoppas att vi oxå kan få till en piaff o passage en vacker dag;)

Tack :D Satt precis och funderade på vart jag kunde hitta matchande benlindor till mitt vaniljgula schabrak från Granngården.. och du gav mig svaret. Mias! :d:D

*KL*

Här är en kass bild ur ridsyfte men utrusningen syns iaf :D
maxomat41107003.jpg

Jag
Fleecetröja ifrån swedenmount
Ridbyor ifrån Pikeur
Stövlar Talent ifrån Cavallo
Hjälm JW charlesOwen
Hanskar roeckl SOLAR xD ((Varma ja vet:angel:))

Max
Träns: GlennGordon
Sadel: ANKY Pessoa
Scabrak: Caprati
Benlindor: Showmaster

Tack :idea: Men han är faktiskt en ponny xD:P

Senast ändrad av en moderator:

här kommer bilder från förra helgens träning :)

16331770.jpg
[/url][/IMG]

16331771.jpg
[/url][/IMG]

haha förlåt dom konstiga färgvalen, men i vanliga fall har hästen samma lindor samt ett schabrak i samma beige ;) och jag rider nu för tiden med en stor tjock brun vinterjacka :smirk:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Sverige måste bryta med gamla mönster och våga förändra, skriver Ridsports webbchef Lina Nydahl – och påpekar att såväl Danmark som...
Svar
0
· Visningar
341
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Västerbottens distriktsmästerskap i dressyr har under helgen ägt rum på Skellefteå ridklubb. Vinnare i junior/young rider-klassen blev...
Svar
0
· Visningar
49
Senast: Gunnar
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
604
Senast: Mli
·
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
348
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka