Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Satt och funderade över detta. Är det så att man, då man tippar bäckenet, får tyngdpunkten något längre bak, och att detta gör att...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
9 164
Senast: Marie Persson
·
Dressyr Ska börja plocka in kandaret, men vad är en bra stång att börja med Vill inte ha långa skänklar. Någon som har tips? :bump:
2
Svar
21
· Visningar
2 640
Senast: Matinee
·
M
Dressyr Hej hej! Jag tänkte satsa på regional nästa år med min d-ponny Benjamin, vi tävlar i dressyr. När jag gick upp till lokal (som...
Svar
5
· Visningar
1 373
Senast: Jate Volim
·
C
Dressyr Har inte tävlat högre än klubbtävling så jag undrar hur eran tävlingsdag ser ut? Oroar mig över första tävlingsdagen men om ni berättar...
Svar
11
· Visningar
1 402
Dressyr Är så trött på dessa stora dumma knästöd som är ivägen hela tiden, saknar min gamla Barney Bros sadel *R.I.P*:cry: Någon som vet vad...
2
Svar
34
· Visningar
4 462
Senast: Ickiz
·
P
Dressyr Hur dömmer domarna på att ha ett dressyrspö in på banan, alltså i själva programet? På ett KM, blir det Poängavdrag eller hur ser det ut?
Svar
19
· Visningar
1 989
Senast: mumin
·
M
Dressyr Min förra tråd försvann innan det knappt hade hunnit börja.... Är det nån som har några åsikter ang svängda dressyrgjordar? Har en sadel...
Svar
13
· Visningar
3 025
Senast: Vimsan
·
Dressyr Igår gjorde jag slag i saken och beställde en ny sadel! En svart schumacher Dynamic Soft Saddle! Det enda som inte var så kul var att...
2
Svar
20
· Visningar
2 221
Senast: bigganl
·
Dressyr Ja som rubriken lyder, vad vill ni har för nya saker till er själva och hästen just nu? Jag kan ju börja :D Till Hästen skulle...
2
Svar
27
· Visningar
2 583
Senast: malin31
·
Dressyr Hur får jag till en bra bakdelsvändning? Tycker det är jättesvårt.. antingen gör hästen en framdelsvändning eller så skruvar den sig...
2
Svar
34
· Visningar
4 241
Senast: MaryMary
·
F
Dressyr Kriterier:läder,resår i båda ändarna,anatomisk,hyffsat pris,skall finnas i svart färg. FPL
Svar
11
· Visningar
2 358
Senast: bigganl
·
S
Dressyr vad beror det på enligt era erfarenheter? kan en bidragande orsak vara tex att sitsen på sadeln är för liten och rytten lixom tar med...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 987
Senast: __Stilett__
·
Dressyr (eftersom jag endast rider dressyr så lägger jag tråden här) min häst är ganska spinkig just nu..(har bara haft honom i en månad och...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 894
Dressyr Såg på Equality Lines hemsida att The Different tränset kommit ut i en kandar variant! (Eller jag kanske är efter?) Någon som testat...
2
Svar
21
· Visningar
4 499
Senast: Breccia_
·
Dressyr Hur är den i bommen? Vilken typ passar av rygg passar den? :)
Svar
2
· Visningar
1 035
Dressyr Jag lindar alltid med paddar oavsett om det är med fleece, akryl eller elastiska lindor. Hur gör ni? Varför utan/med paddar...
2
Svar
23
· Visningar
2 558
Senast: Tarantino
·
T
Dressyr När brukar man tävlingsdebutera en unghäst? Det är väl ändå så att som 4-åringar får de lov att börja tävla? Måste man bara rida...
Svar
15
· Visningar
1 878
Senast: fio
·
G
  • Låst
Dressyr Nu kloka hästmäniskor skulle jag bli glad och tacksam för lite tips om vilka kurser för oss "dressyrare" det dyker upp 2008. Har en...
Svar
1
· Visningar
782
W
  • Låst
Dressyr Förutom min dressyrsadel-tråd, så tänkte jag skapa en ny om tävlingsstövlar! Vad tävlar du i för stövlar? Vad kostade dem? Lägg...
Svar
6
· Visningar
1 049
W
  • Låst
Dressyr Hej! Jag tänkte på att det kanske nu är dags att köpa mig en dressyrsadel. Jag har en allround nu, men jag lär väl behöva en riktig...
Svar
3
· Visningar
835

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar