The Different tränset nu som kandar!

Sv: The Different tränset nu som kandar!

*kl*

Eller gör 3-4 hål med håltagare på varsin sida om nackstycket och trä igenom nackremmen till nosgrimman, plättlätt! :p

Men nackstycket sitter ju kvar, så vill man bli av med trycket så hjälper väl inte det, minskar ju bara..
Samma som med nackluddet, så det får väl bli en kombination av utanpåliggande nosgrimma, nackludd och låångt pannband i så fall..

Senast ändrad:
Sv: The Different tränset nu som kandar!

Jag är inte så känslig för att använda sådant jag tycker är fult, rider ju nästan alla hästar jag sitter på med remontnosgrimma = hemskt fult och osmickrande. Ett träligt nackstycke is no biggy... ;)

Liknande trådar

Avel Detta är två stycken PRE hingstar som är bröder på 7 resp 8 år, ganska gröna i ridningen då de inte kommit i första hand. Att de är...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 301
Senast: mackan
·
Utrustning Är ute efter en ny sadel till min grabb igen, han är en tämligen halvsvår nöt att knäcka för tillfället. Han är en travare i...
Svar
12
· Visningar
2 747
Senast: Tagliabue
·
Utrustning Har just nu en sadel från Hö'ks, deras syntetsadel CH kommer inte ihåg vad de är för bomvidd nu, skämmes :o Hur som helst så börjar jag...
Svar
4
· Visningar
1 267
Senast: Koppen
·
Dressyr Vår nye kille har x-full. Han kan ha vanlig full men nosgrimmorna går inte ens runt, han är en kallblodstravare så en grov rejäl kille...
Svar
7
· Visningar
2 276
Senast: Fenestra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka