Lindar ni med paddar?

Sv: Lindar ni med paddar?

De har bränt hennes häst.

Jag tycker inte heller att de är bra, tycker att man det är bättre med paddar under, jag använder alltid paddar till dessa kombi lindor om jag nu använder sådana.

det blir tusen skarvar av dom, ingen tryckfördelning och inget skydd eftersom materialet är så tunnt. såna lindor är helt värdelösa!

jag har alltid alltid paddar under alla sorters lindor. använder fleece, acryl tycker jag är dåligt att linda med och dom är alltid så smala. duger inte åt min långbenta häst.

För att tryckfördelningen blir ojämnare, inte en jämn yta mot benet utan som Centaur skrev, många skarvar. Smalt lager fleece (ostadigare) och sen elastiskt ovanpå som ofta rör sig o kasar om man inte drar åt mer ordentligt. Blä :p
Har aldrig bränt med några andra lindor, men med combilindor utan paddar brändes båda Fridas framben.

Senast ändrad:

Vad har du upptäckt för dåligt med combilindorna?
Jag tycker dessa är gudasända rent ut sagt och använder knappt några andra lindor nu för tiden.
Kom igen, ge dem lite kritik eftersom de är så älskade av mig :bump:

håller med älskar dessa lindor! till alla andra lindor använder jag padd!

Liknande trådar

Utrustning Behöver få lite tankar från er andra. Har haft min häst i några år nu, varje vinter får han mindre slav/små sår på haserna (har varierat...
Svar
3
· Visningar
422
Senast: sweep
·
Utrustning Hej, Jag har länge varit sugen på incrediwears exercise circulation bandages, då jag har testat deras humanprodukter. Jag har förstått...
Svar
2
· Visningar
1 017
Senast: zarmino
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 768
Senast: Anonymisten
·
Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
2
Svar
35
· Visningar
4 365
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar