Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

M
Dressyr Har precis köpt ett kandar till bjässen och mina gamla bett var ungefär 0.5-1 cm för korta :( så ska köpa nya. Hade 3-delat till den...
Svar
7
· Visningar
1 140
J
  • Låst
Dressyr haha jag som inte kan någonting om hästar undrar då hur man får ner en häst på tygeln,, har tidigare bara fått svar som det rä väll bara...
Svar
2
· Visningar
1 392
Senast: Mithalagos
·
Dressyr Var på en tävling idag, visserligen lokal men jag blev chockad över den dåliga kvalitén på ekipagen det var. Visst jag red en LC som...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
7 910
F
Dressyr Jag vill ha BÖJD, ViiiD, Bred midja. Några ideer, någon?
2
Svar
26
· Visningar
2 428
Dressyr Eftersom att jag halft tagit över dressyrsadel tråden, och insåg att det var inte det tråden handlade om så gör jag den här tråden, på...
2
Svar
37
· Visningar
5 560
Senast: Salinero
·
Z
Dressyr Var väldigt glad över hur bra min medishäst gick i skritten här om dan bra stöd på bettet och med ett härligt driv bakifrån och när jag...
Svar
6
· Visningar
992
Senast: Zilver
·
  • Låst
Dressyr Svanskappan är som många vet förbjudet att tävla med i dressyrtävlingar på stor häst Man har hört ganska många protester från...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
14 930
Senast: break_a_leg
·
Dressyr Nu är det i stor sett bestämt att Miranda ska betäckas -09. Vi ska redan nu börja kolla på hingstar och se hur de nerärver för att kunna...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
13 685
Senast: Lancet
·
P
Dressyr Hej, detta är inte enbart en dressyrfråga men nu rider just jag mest dressyr så jag lägger in fråga i detta forum. Min häst är...
Svar
5
· Visningar
1 157
Senast: workaholic
·
O
Dressyr Satt här och funderade på att byta bett på min häst, men sen kom jag och tänka på om det är tillåtet i dressyr? Alltför ofta tycker jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 874
Senast: Emmahpemma
·
Dressyr Har ett Stübben-kandar med bred vitfodrad nosgrimma, tyvärr är pannbandet för kort så ett nytt måste inhandlas. Hästen har en stor...
Svar
2
· Visningar
1 314
Senast: Tuckmill_Silver
·
K
Dressyr Undrar hur man gör för att kvala sin 5 åring till falsterbo ? Är med så långt att man ska ha viss procent i LA klass, men kan det...
Svar
12
· Visningar
1 724
Senast: Mirtai
·
Dressyr Har en hopphäst som pga av skada inte kan hoppa mer. Så nu skall han få bli Dressyrhäst :) vilket skall bli jätteroligt. Han har en...
Svar
10
· Visningar
1 375
Senast: ancan
·
Dressyr Ja, ni läser rätt- alla dressyrgjordar är för korta för min grabb. Åtminstone med den här sadeln. Jag skulle behöva storlek 90, eller...
Svar
15
· Visningar
1 033
Senast: mizz_perfect
·
J
Dressyr ...hade ni valt till ett lite kraftigare halvblodssto e: Pascal? Gärna som lämnar högre avkommor, med mycket rörelse i traven. Hon har...
Svar
7
· Visningar
1 214
F
  • Låst
Dressyr I senaste numret av ridsport finns en artikel som behandlar piaffen och visar bilder på en "korrekt, balanserad piaff". Jag höll på att...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 357
Senast: break_a_leg
·
Dressyr Jag står just i begrepp att köpa en dressyrsadel, vilket jag skrivit i en annan tråd :D Nu lutar det åt att jag kommer att köpa en...
2
Svar
30
· Visningar
3 957
Senast: klabbarparn
·
Dressyr ..är det träning på i kväll. Fråga: Är det "bättre" att rida lite i undertempo och få till lite synbar ökning, eller hålla ett...
2
Svar
20
· Visningar
2 543
Senast: fio
·
N
Dressyr Alltså av typen man lägger mellan sadel och schabrak. Är det någon som använder en sådan under sin dressyrsadel (och i så fall av vilket...
Svar
17
· Visningar
4 886
Senast: Immer
·
E
Dressyr Fick frågan hur man gör för att få förlängd steglängd av ett barn som villle rida LC. Hur skulle ni svarat? Någon bra övning för de...
2
Svar
23
· Visningar
5 650
Senast: Eleonore
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vi som letar häst II