Sv: Vart är vi på väg?
Usch.. jag som verkligen sett fram emot att träna till lite dressyrtävlingar på LC-nivå till våren, inte känner jag mej särskilt välkommen ska ni veta
Min ponny som jag har haft i ett drygt år men varit skadad 6 månader och vi håller nu på att sätta igång för fullt.
Visst han går jättefint hemma, vi har många brister, men tror nog att folk tycker det ser trevligt ut hemma.
Vi har endast startat 1 dressyrtävling tillsammans, LC:2 & LB:1. båda klasserna gick över förväntan då min ponny skärpte sej mktmkt mer än hemma, förutom i galoppen. Där kastade han sig iväg som om han hade eld i baken. Vi startade för att se efter poäng och kommentarer om vad vi behöver träna på.
Kan säga att han gick verkligen till 100% på dressybanorna med förra ryttaren. = han kan faktiskt detta
Jag har verkligen gått till 100% på dressyrbanorna med förra ponnyn = jag vet hur det ska se ut/gå till
Men tillsammans funkar jag och min nuvarande ponny inte lika bra helt enkelt. Vi tänker (om inte all mod precis sjönk till noll) åka ut till lokala LC (och ev.LB) i vår för att tänka efter poäng och kommentarer vad vi behöver träna på och vad just en dressyrdomare tittar på, träna och försöka förbättra med min dressyrtränare tills det är dax för nästa dressyrtävling.
Vi ser det enbart som tränling tillsammans, och nej vi kommer inte alls högt upp i resultaten (med tanke på galopp-"skenen" längs långsidorna).
Men vi lär oss jättemycket av detta endå, vi har våra specialiteer (tex.halter) som ger höga poäng, ska vi nu inte starta mer dressyr för vi inte kan hantera galoppen längs långsidorna i bland och ja, jag ser ut som en 5-åring när jag studsar och har mej i galoppen och gör allt för att det inte ska gå ännu fortare.
Inte var det heller kul med tävlingarna med förra ponnyn (ridskoleponny!!!!!) gick skitfint och vi kom någonstans i mitten/längre ner för att en del som kan rida LB-LA rider LC för att ta hem segern, hur bra känns det egentligen?
Nej, vi vill ha ett dressyrekipage på lagon nivå till varje enskild klass, vem vilka är det?
/Filippa