Min nya Dressyrsadel!

Sv: Min nya Dressyrsadel!

Luc Childéric skulle jag säga trots att det är ca 4 tusen i mellanskillnad. Men det är bara en rekomendation.
Panelen på en Luc Childéric behövs inte stoppas om då det är som en gelpad (det finns inget att trycka undan) vilket gör att man också kan lägga sadeln på andra hästar och inte bara ha sadeln på den hästen som den är måttbeställd till (utan att kunna visa IRL hur jag menar är det tyvär svår förklarat).

"Co." (Marie eller om det var Maria) sa cirka priset är 28 tusen, så du gissade väldigt rätt IronWill ;)

Hrm, får kanske börja tänka om lite. De är ju väldigt sköna att rida i och jag har aldrig hört något annat än positiva saker om dem. Men, vet ni om et finns några "utprovare" i skåne? Hur lång tid (ca) tar det innan sadeln kommer efter beställning? Tack för svaren :)

grattis till en toppensadel kan jag bara säga :D

(har en exakt likadan ;) :d)

*kl*
Den här tråden riskerar att ryka om inte de som skriver inlägg tänker på forumreglerna.

/B_A_L, moderator

Ser helt underbar ut att sitta i, vill verkligen också ha en sån sadel :love:!
Inte så snygg kanske, och sj skulle jag välja den med djup sits, är inte så förtjust i de flatare :p (särskilt inte som jag är såpass kort också :P )

Ja islandsmodellen är heltklart skönast!

Teacuptoy: Jag tycker att den är ganska snygg, men det var att den är så jäkla skön att rida i som gjorde att jag ville ha den :D

Victovie: Dem är helt underbara att sitta i, satt jättestadigt idag när jag provade på lite mer idag, verkligen härlig känsla, sadeln är så mjuk + mycket knästöd :d

Vet inte, har bara suttit i en childeric när jag skulle skritta av en _stor_ häst, med alldeles för långa stigbyglar och hela sadeln var för stor :angel:, men man hade åtminstonde rätt bra grepp i den :D. Tyvärr svårt att få en känsla av sadeln pga omständigheterna :p

Ser underbar ut!

Childeric-sadlar ser på nåt sätt alltid så frestande ut, typ som riktigt goda chokladpraliner. :love: :p

Jag hann tyvärr inte att mäta idag! hade riktigt ont om tid - ville rida ut i dagsljus :p Men imorn ska mätband tas med till stallet!

Liknande trådar

Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 186
Senast: Anna-Bella
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 304
Ridning Var osäker på om tråden skulle vara här eller under Vård, men moderator kan ju flytta den om den ligger fel. Min vanligtvis relativt...
2
Svar
24
· Visningar
4 916
Senast: Linda_A
·
Utrustning Trodde aldrig jag skulle posta en sån här tråd med bild med en sadel på hästens rygg, vet hur svårt det är att sia ngt.... Nu gör jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 943
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka