Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Är lite hemmablind... Skulle uppskatta om någon vill titta på den här filmen och kommentera takten i galoppen, hur pass oren den är :D...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 344
Senast: alTR
·
Dressyr Har lusläst TR men faktiskt inte förstått fullt ut vilka bett som är tillåtna! Min häst har rejäla problem med att använda bett. Av...
2
Svar
27
· Visningar
4 880
Senast: kopparberg
·
Dressyr Får man alltid det man betalar för? Hur är det nu, dubbelt så dyr sadel = dubbelt så bra? Exakt VAD är det vi betalar för egentligen...
2
Svar
22
· Visningar
2 617
Senast: aprilia
·
Dressyr Hur SKA den se ut? Antar att man får 10 på den gamla modellen- där den ökar lika fram som bak- parallella skenor o "häng", MEN att...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
11 272
Senast: Farle
·
Dressyr Jag har förstått att det inte är allt för ovanligt med fasta starttider på andra ställen i vårt avlånga land, men här i...
Svar
16
· Visningar
1 389
Senast: Tulip
·
Dressyr Hur får mittdelen på tredelat vara/inte vara utformad egentligen? Gärna bilder!
Svar
1
· Visningar
798
Senast: remmis
·
Dressyr Under gårdagen red min tränare min häst och hon sa att han var väldigt smart och han vet precis hur han ska komma undan arbete. Tänkte...
2
Svar
25
· Visningar
2 900
Dressyr Funderar på att ta på mig en häst. En KWPN. Han är byggd som en körhäst, hög fram och låg bak med en väldig halssättning. Han är...
Svar
4
· Visningar
1 504
Senast: aprilia
·
Z
Dressyr Ja som rubriken lyder. Min häst går ofta på dubbla spår när jag rider dressyr. Är det någon som vet hur jag ska träna för att få bort...
Svar
11
· Visningar
1 616
Senast: jsvanstrom
·
Dressyr Jag kämpar och kämpar för att få en bättre sits, så bra att jag i alla fall inte stör hästen :p, och det mesta känner jag att jag kan...
2
Svar
32
· Visningar
2 680
Senast: plutasen
·
Dressyr Tycker inte att sadeln känns helt hundra, men jag är ingen fena på det här med sadlar så jag vänder mig till er för ett första utlåtande...
Svar
15
· Visningar
2 272
Senast: maria85
·
Dressyr jag har en 13 - årig dressyrhäsr som jag matchar för LA klasserna nu. intresserade av att höra hur många gånger i veckan ni andra...
Svar
7
· Visningar
1 937
Senast: Breccia_
·
Dressyr Jag har en häst som stryker sig ordentligt både fram och bak. I senskydden som är av hårdplast är det djupa revor och mina JHL-skydd har...
Svar
19
· Visningar
2 507
Senast: Seabaz
·
F
Dressyr Hej! Jag har ett svenskt halvblod efter Bellini (om någon vill veta). En väldigt känslig häst med mycket motor! När jag rider så är...
Svar
7
· Visningar
2 215
Senast: jacko
·
S
Dressyr har testat o lägga på några sadlar på min nya pålle. Han har helt annan ryggprofil än vad jag är van vid. Vad är problemet om sadlarna...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 392
Senast: Bloody F Mary
·
Dressyr Finns det några här som ska betäcka sin dressyrhäst i år? Vad har ni för sto och vilken hingst ska ni använda? Varför har ni valt just...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
14 748
Senast: Victovie
·
A
Dressyr Är i full fart och letar efter en dressyrsadel till min häst och har testat en albion legend (1996) som låg super och jag älskade den...
Svar
11
· Visningar
6 402
Senast: kryptisk
·
Dressyr Jag är en fd hoppryttare som nu efter flera ridolyckor fegat till mig och helt enkelt inte våga hoppa längre. Mer än på mycket låga...
Svar
9
· Visningar
1 314
Senast: liten-peron
·
J
Dressyr Är det tillåtet att ha luva/huva på hästen på dressyrtävling? Min häst har tappat päls i öronen och är överkänslig mot insekter, jag...
Svar
17
· Visningar
6 696
Senast: flummdumm
·
Dressyr ja som ni ser överskriften så undrar jag om det är någon som vet ifall de fattar galopp annorlunda i Holland? Har precis fått hem en...
2
Svar
25
· Visningar
3 738
Senast: flummdumm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈