Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Visst är det bara så enkelt att jag ska lämna spåret vid K, göra en böj in och korsa medellinjen halvvägs till X och sedan böja tillbaka...
Svar
5
· Visningar
1 196
Senast: workahlic
·
B
Dressyr Hej Nu har jag varit och införskaffat bokstäver till dressyrbanan. Men var ska jag hitta hur långt det är imellan bokstäverna. Jag...
Svar
6
· Visningar
3 241
Senast: qwesz
·
L
Dressyr Nu är det så här att jag har massor med ideér på hur jag ska träna galoppombyten med ett hbl. sto (6 år) både på mark & över hinder. Nu...
2
Svar
36
· Visningar
3 028
Senast: flashlight
·
Dressyr Vad tror ni? jag är ute efter en sadel med djup sits och gärna en del stöd för benen. Hon kan ej ha sadlar som är "takformade" utan...
Svar
14
· Visningar
1 464
Senast: Novali01
·
L
Dressyr jag letar efter en dressyrsadel till min tinker/fjordkorsning. med KORT rygg... 16.5" x-vid bom... vilka märken kan ni rekomendera...
Svar
3
· Visningar
681
Senast: Sickan
·
T
Dressyr Min häst trivs på sitt raka bett, de delade tror jag han upplever för rörliga. Han vill helt enkelt ha ett fast bett. Saken är den att...
2
Svar
28
· Visningar
2 779
Senast: AnnBur
·
C
Dressyr Snart kommer jag förhoppningsvis hamna i sadeldjungeln. Min drömsadel har höga knästöd, gel i sitsen, djup sits, inte hal i lädret, och...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 558
Senast: -moa-
·
L
Dressyr Det är så att i hmm januari köpte jag en prestige doge bommen är normal. Min häst har något omusklad rygg för tillfället, när jag...
Svar
6
· Visningar
914
Senast: lojs
·
Dressyr Suttit och lusläst TR och hittat lite jag som jag blir fundersam på: *står i mom 224 att Lössvans är förbjudet.... Antar att det är...
Svar
5
· Visningar
1 044
Dressyr Japp.. min tur att starta en sån här tråd.. Jag letar efter en dressyrsadel med MYCKET stöd, som i det närmaste "tvingar" en i rätt...
Svar
15
· Visningar
1 540
Senast: Zebban
·
Dressyr Hur mycket från tävlingsmässiga regler skiljer sig en programridning? Kan man prata med dommaren innan och komma överens om något...
Svar
4
· Visningar
986
Senast: Fiorano
·
W
Dressyr Det är så att jag just kommit igång med tävlandet på allvar och därmed kommit upp i klasserna. Min fråga är nu - vad är skillnaden...
Svar
3
· Visningar
1 059
Senast: fluffig
·
M
  • Låst
Dressyr Hej nu vill ja hör vad ni tycker om frieser hästar. är d bra dressyrhästar? Varför / varför inte? Snälla svara ärligt
2 3
Svar
44
· Visningar
17 564
Senast: ezze79
·
I
Dressyr Jag skulle vilja ha tips på ridstövlar (godkända för tävling) för TJOCKA vader. Jag har stl. 41 och vadmåttet är 45-46 cm. Har letat...
2
Svar
25
· Visningar
5 041
Senast: Invicta
·
J
Dressyr Nu är det såhär att jag köpte ridstövlar för ett år sedan vi köpte en storlek för mycket så att jag skulle växa i dom men jag hade...
Svar
4
· Visningar
844
Senast: bigganl
·
S
Dressyr Hittade inget specificerat i TR så jag tänkte kolla med er här. Vilka typer av stigbyglar är godkända för tävling på lokal nivå...
Svar
6
· Visningar
3 032
Senast: sydney
·
Dressyr Fick ett infall att vara med på klubbtävlingen i dressyr på söndag - jag som haft riduppehåll rätt länge och som inte tävlat dressyr på...
Svar
5
· Visningar
1 922
Senast: Warg
·
J
Dressyr Hej! Rider sen ungefär två månader tillbaka en av ridskolans ponnyer. Det är en jättefin ponny med trevliga gångarter och goda...
Svar
4
· Visningar
921
Senast: break_a_leg
·
P
Dressyr Red lektion för ett par dagar sen, men jag tänkte inte på att ifrågasätta det som ridinstruktören sa åt mig att göra, i detta fall: Att...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
7 329
Senast: cristobal
·
Dressyr Hej. På söndag bär det av på min första dressyrtävling, skall starta lätt C på partille ridklubb, någon mer som ska dit? :) nu är det...
2
Svar
38
· Visningar
3 393
Senast: Bialitt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Uppdateringstråd 30